Primăria Pesceana investeşte în educaţie

Desfăşurarea actului educaţional în condiţii bune ocupă un loc însemnat în lista de priorităţi a administraţiei locale

În localitatea Pesceana, proiectul privind construirea noii grădiniţe este finalizat în procent de 90%. Au mai rămas de executat mici detalii la partea de exterior în ceea ce priveşte împrejmuirea clădirii, amenajarea curţii şi a intrării. Primarul localităţii, Ion Vasile dă asigurări că, în maximum două luni, noua grădiniţă îi va putea primi pe „micuţi” în cele mai moderne condiţii. Şi pentru şcoala din centrul localităţii în curând se va da ordinul de începere a proiectului de modernizare a clădirii. Cel mai bun lucru, în opinia primarului este însă faptul că toţi copiii din localitatea Pesceana au posibilitate desfăşurării cursurilor online, chiar dacă tabletele promise de luni bune cu surle și trâmbițe de Guvern nu au ajuns până acum la ei. Ministerul Educației a avut la dispoziție o vară întreagă să le achiziţioneze, dar nu a dus la bun sfârșit cea mai importantă problemă, a educaţiei online, care a rămas în continuare nerezolvată și după deschierea anului şcolar.  

Directorul şcolii ne informează că 60 de copii învaţă la şcoala din centrul localității, în ciclul gimnazial şi primar, iar pentru desfăşurarea cursurilor online s-a implementat un proiect împreună cu un ONG în perioada verii, prin granturi Kaufland. Astfel, Cecilia Călinescu, directorul şcolii a obţinut finanţare pentru 40 de tablete pe care le-am şi distribuit copiilor, iar tabletele au ajuns deja la copii. Cea de-a doua tranşă de tablete, diferența de 20 de tablete care era necesară, a fost achiziționată de Primăria Pesceana de la compania de telefonie Vodafone, prin proiectul „Vodafone România”:

„Prin oferta Vodafone România am achiziţionat şi diferenţa de 20 de tablete. Abonamentele vor fi plătite de părinţi, având în vedere că nici celelalte tablete achiziţionate prin pe granturi Kaufland nu au asigurat internetul şi, atunci, părinţii vor asigura acest cost al internetului. Avem şi locuri unde nu există acces la internet, însă am încercat să suplimentăm cumva acest deficit prin faptul că elevilor care se află în zone defavorizate le-am dat tablete cu SIM prin proiectul de la Kaufland. Deşi suntem în scenariul galben noi avem copii puţini şi ne putem permite să îi chemăm la şcoală. Nu facem o selecţie hibrid a copiilor care să nu vină la şcoală, ci este un fel de autoselecţie. Ţinem legătura în permanenţă cu ei prin programele de comunicare online, dar profesorii au de asemenea legătură personal cu părinţii copiilor. Părinţii ne informează dacă elevii au vreo problemă medicală, aceasta este convenţia şi, în situaţia aceasta copilul rămâne acasă, iar noi asigurăm accesul la educaţie prin faptul ca le dăm temele. Problema este că nu avem laptopuri, table inteligente sau proiectoare la școală, prin care să le asigurăm o educaţie efectiv online, în timp real, dar încercăm să suplinim dându-le temele și spunându-le ce am lucrat. Ţinem în permanenţă legătura cu copiii, iar, acolo unde întâmpină dificultăţi ne contactează atât pe noi, cât şi pe ceilalţi colegi, şi astfel încercăm să suplinim acest capitol, prin şcoala online. Avem o colaborare foarte bună cu primăria. Până în prezent ne-au ajutat în acest sens, fiindcă banii pe care-i avem nu sunt suficienţi. Primăria ne asigură ceea ce ne trebuie, absolut tot necesarul pentru funcţionarea bună a şcolii, chiar și lemn de foc. Tot primăria ne-a ajutat în privinţa măştilor și a dezinfectaţilor de câte ori am solicitat”, ne-a precizat Cecilia Călinescu, directorul Şcolii Gimnaziale Pesceana.

Copii din Pesceana vor beneficia de o masă caldă prin programul „Pâine şi mâine”

Şcoala Gimnazială din Pesceana este în tratative cu Word Vision pentru a le acordarea copiilor o masă caldă prin proiectul „Pâine şi mâine”, program care se adresează ciclului primar:

„Pentru a le oferi copiilor o masă caldă am aplicat încă de anul trecut pentru acest program. În acest sens, zilele trecute am fost sunată şi mi s-a spus că urmează să intram în programul „Pâine şi mâine”. Aşteptăm doar solicitarea scrisă şi automat vom fi cuprinşi în acest program, pentru că sunt copii care au nevoie de acest sprijin suplimentar”, mai afirmă Cecilia Călinescu, directorul Şcolii Gimnaziale Pesceana.

Şcoala din Pesceana se poate mândri cu rezultatele copiilor

Rezultatele bune ale elevilor se datorează orientării competente a profesorilor, care se implică în educația copiilor din localitate: „Şi în aceste condiţii ne-am bucurat de ezultate foarte bune la evaluarea naţională a copiilor de clasa a VIII-a. Cea mai mică notă la limba română a fost 8, iar la matematică a fost 5,55. Consider că sunt rezultate bune, având în vedere că, din data de 11 martie, am început cursurile  online”.

Proiecte educaționale de dezvoltare personală pentru copiii din Pesceana

Şcoala Gimnazială Pesceana are două proiecte aprobate din bani europeni, în colaborare cu asociaţia AIDE. Unul dintre ele care ca scop „sănătate, viaţă sănătoasă şi sport” . Şedinţele se vor desfăşura în sistem online. Prin acest proiect se urmăreşte îndrumarea celor mici spre o alimentaţie sănătoasă şi combaterea disfuncționalităților, cum ar fi obezitatea şi, totodată, prevenirea predispoziţiei pentru diabet, pentru că tot mai mulţi copii sunt predispuşi la astfel de afecţiuni: „Noi avem o sală de sport mai mică, însă primăria are un proiect prin care se va construi o sală de sport mult mai mare. Este cel de-al doilea proiect pe care-l avem în colaborare cu asociaţia AIDE și sperăm că, după ce se va termina cu pandemia, să dăm în funcţiune şi sala de spectacole, care se află la etajul grădiniței care se construiește. Este vorba despre un proiect în care este angrenată Doina Micletzi, care va lucra din luna noiembrie ateliere de teatru și cursuri opționale de teatru împreună cu grupuri de elevi din 12 şcoli din judeţ”, mai spune Cecilia Călinescu, directorul Şcolii Gimnaziale Pesceana.

Primarul localităţii Pesceana are în plan identificarea fondurilor privind dotarea şcolii cu dispozitivele necesare desfășurării cursurilor online, astfel încât să existe în fiecare clasă câte un calculator conectat la internet, un videoproiector şi o tablă interactivă, iar dascălii să își poată pregăti orele cu aplicaţii sau pagini de internet.

Pentru multe alte şcoli aceste măsuri reprezintă doar un vis frumos, dar realitatea a arătat că astfel de dotări sunt necesare pentru a le asigura copiilor o educaţie corespunzătoare, chiar și online. În şcoala online nu-şi mai găsesc locul tabla neagră, praful de cretă şi buretele, și nici hărţile de carton sau manualele transmise din generaţie în generaţie.

Leave comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *.

Rezolva operatia antiSPAM si trimite comentariul! *