Edupedu: 1.000.000 de copii fără acces la educație

Adevărul este că sunt mult mai mulţi copii care nu au făcut şcoală, nu au acces la această școală online şi foarte mulţi nici în perioada aceasta nu au acces la educaţie. Aici este vorba despre copiii din mediile dezavantajate, din mediile sărace, care nu s-au putut conecta la internet pentru că nu au internet, nu au telefon sau nu au tabletă. România are 3,5 milioane de copii, prin urmare, unul din trei copii nu are acces la educaţie.  

Mulţi copii de la oraş au primit nişte teme pe WhatsApp luni de zile, ei sunt în categoria celor care au făcut şcoală. Dar, garantat, aceşti copii nu au făcut şcoală, şi sunt mult mai mulţi copii care nu au făcut şcoală în acest an. 

La începutul pandemiei, când s-a pus problema şcolii online, multă lume zicea ca nu este atât de dramatic și că, de fapt, copiii merg la şcoală să deprindă competenţe, și asta ne dorim cu toţii, nu cunoştinţe. Să facem saltul acesta, de la învățământul bazat pe cunoștințe la învăţământul bazat pe competenţe. Şi mulţi şi-au permis sa spună că şcoala online sună foarte bine în teorie.

Poate merge în unele locuri, dar în practică va fi un dezastru. Situaţia unor copii din ţara acasta este atât de diferită de situaţia unor copii din locuri mai avantajate, din locuri unde există posibilitatea de a merge la şcoală, încât nu putem generaliza. 

Astfel, acolo unde s-a făcut şcoală fizic, s-a făcut şi în pandemie. Acolo unde nu s-a făcut şcoală înainte, adică în majoritatea locurilor din ţara asta, nu s-a făcut nici în pandemie. 

Noi suntem „lăutari” când vorbim despre educaţie, pentru că toți ne pricepem la subiectul acesta şi toată lumea îşi dă cu părerea, dar nu prea lucrăm cu cifre, cu indicatori, nu prea lucrăm cu rezultate concrete, comparativ cu britanicii, care şi-au testat copiii după ce s-au deschis şcolile, iar rezultatele acestor testări au fost, citez „șocante”, spune The Guardian, în sensul că diferenţele de la un an la altul sunt vizibile. Competenţele şcolare au scăzut dramatic în Anglia. În situaţia aceasta, Guvernul Britanic, având aceste date pe masă, a creat un fond de recuperare de un miliard de lire ca să ajute copiii care au rămas în urmă. 

Întrebarea este: Ce face Guvernul României în situaţia aceasta, şi dacă are un plan pentru copiii aceştia rămaşi în urmă? Sau încă mai calculează câţi copii au făcut şcoală si câţi nu?

Leave comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *.

Rezolva operatia antiSPAM si trimite comentariul! *