Procuratura, în criză de personal

 

La unităţile de parchet din judeţele Argeş şi Vâlcea sunt 12 posturi de procuror neocupate, dintr-un total de 109 posturi prevăzute în schema de personal, potrivit datelor prezentate la bilanţul activităţii Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Piteşti în anul 2016. “La sfârşitul anului 2016, din totalul de 109 posturi aprobate, erau ocupate 97 de posturi, fiind vacante 12 posturi, din care şapte posturi de procurori cu funcţii de conducere şi cinci posturi de procurori cu funcţii de execuţie, rezultând o ocupare de 89%”, se precizează în raportul de bilanţ.

Şapte dintre cele 12 posturi vacante sunt de procuror cu funcţie de conducere. Este vorba de funcţiile de procuror şef secţie judiciară şi procuror şef secţie urmărire penală la Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Piteşti, prim-procuror la Parchetul de pe lângă Judecătoria Câmpulung, prim-procuror la Parchetul de pe lângă Judecătoria Topoloveni, procuror şef secţie urmărire penală şi procuror şef secţie judiciară la Parchetul de pe lângă Tribunalul Vâlcea, precum şi cea de prim-procuror la Parchetul de pe lângă Judecătoria Horezu. În ceea ce priveşte personalul auxiliar de specialitate şi conex, toate cele 137 posturi prevăzute în schemă sunt ocupate.

Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Piteşti are în subordine două parchete de nivel judeţean, respectiv Parchetul de pe lângă Tribunalul Argeş şi Parchetul de pe lângă Tribunalul Vâlcea, precum şi 10 unităţi locale, respectiv cele de pe lângă Judecătoriile din Piteşti, Câmpulung Muscel, Curtea de Argeş, Topoloveni şi Costeşti, în judeţul Argeş, precum şi cele de pe lângă Judecătoriile Râmnicu Vâlcea, Drăgăşani, Horezu, Brezoi şi Bălceşti, în judeţul Vâlcea.

 

Creştere semnificativă a numărului de rechizitorii

 

Au fost înregistrate progrese în activitatea procurorilor din judeţul Vâlcea,concretizate în creşterea numărului  de rechizitorii întocmite, a numărului de inculpaţi trimişi în judecată, reducerea duratei de soluţionare a dosarelor, repararea prejudiciilor cauzate prin infracţiuni de evaziune fiscală, reducerea numărului de dosare în care s-a dispus redeschiderea urmăririi penale, scăderea numărului de achitări şi restituiri definitive,  implicarea în instrumentarea unor dosare complexe, prin care s-au produs prejudicii însemnate bugetului de stat, precum şi afectarea  gravă a dreptului la viaţă şi la libertate al persoanelor, finalizarea unor dosare importante având ca obiect infracţiuni grave, precum cele de omor, tâlhărie, corupţie, evaziune fiscală, etc. De asemenea, majoritatea unităţilor de parchet din judeţul Vâlcea au sedii renovate, corespunzătoare desfăşurării in condiţii normale a activităţii. Dificultăţile întâmpinate au constat în fluctuaţie permanentă de personal, în special a procurorilor cu funcţie de execuţie, care a determinat neocuparea schemelor pe perioade îndelungate de timp, modificările importante ale legislaţiei penale, practici neunitare în anumite domenii, precum şi alte impedimente de natură procedurală, care au influenţat durata de soluţionare a cauzelor aflate pe rolul unităţilor de parchet din judeţul Vâlcea. Se apreciază că activitatea desfăşurată în anul 2016 de întreg personalul unităţilor de parchet din judeţul Vâlcea este foarte bună, atât din punct de vedere calitativ cât şi al eficienţei în exercitarea atribuţiilor conferite de lege, urmând ca şi pe viitor să fie continuate progresele înregistrate în activitatea desfăşurată.

 

Formarea profesională a personalului

 

Procurorii din judeţul Vâlcea au participat în cursul anului 2016, la cursuri sau forme de pregătire şi perfecţionare profesională, organizate la nivelul şi prin intermediul I.N.M., toţi procurorii participând totodată la formarea profesională descentralizată organizată de Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Piteşti şi Parchetul de pe lângă Tribunalul Vâlcea, al cărui program semestrial a fost realizat şi distribuit în teritoriu, în vederea întocmirii referatelor tematice. Principalele teme dezbătute în anul 2016 au vizat, în special, aplicarea corectă şi unitară a dispoziţiilor Noilor Coduri, intrate în vigoare la data de 01 februarie 2014. Formarea profesională a personalului auxiliar de specialitate s-a efectuat prin participarea la seminarii organizate de Şcoala Naţională de Grefieri, precum şi la Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Piteşti şi Parchetul de pe lângă Tribunalul Vâlcea, prin organizarea unor seminarii trimestriale, în care grefierii desemnaţi au prezentat şi dezbătut referate conform programului semestrial întocmit.

Leave comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *.

Rezolva operatia antiSPAM si trimite comentariul! *