Florin Zamfirescu critică nepăsarea guvernanţilor pentru reabilitarea Casei de Cultură din Călimăneşti

Deschiderea Taberelor de Pictură şi Teatru de la Călimăneşti de marţi, 17 iulie 2017 a fost un bun prilej ca actorul Florin Zamfirescu să critice nepăsarea guvernanţilor pentru reabilitarea Casei de Cultură care îi poartă numele. De mai bine de 5 ani, proiectul de modernizare a Casei de Cultură din Călimăneşti zace prin sertarele Companiei Naţionale de Investiţii, fără nici un gând ca lucrările să fie demarate. După lungi insistente ale administraţiei locale din Călimăneşti, reprezentanţii Companiei Naţionale de Investiţii au solicitat ca un ultim demers un studiu audio, având în vedere faptul că trebuie înlocuit tot acoperişul. Primarul Florinel Constantinescu speră că, o dată ce va transmite şi această documentaţie, Compania să vină să preia amplasamentul şi să se apuce de reabilitarea edificiului cultural.

Teatru în aer liber, în lipsa unei scene

Cele două tabere de pictură şi teatru au devenit deja tradiţie la Călimăneşti, alături de primarul Florinel Constantinescu şi de viceprimarul Vasile Scârlea aflându-se, an de an, artişti şi actori din toate zonele ţării, în frunte cu actorul Florin Zamfirescu şi preşedintele Uniunii Artiştilor Plastici Vâlcea, Gheorghe Dican. Au mai fost prezenţi şi politicieni, turişti şi simpli locuitori ai oraşului. În discursul său, Florin Zamfirescu a pus degetul pe rană, criticând autorităţile pentru faptul că tabăra de teatru se va desfăşura în aer liber, din cauza faptului că nu există o scenă pretabilă pentru acest eveniment: „Vom veni şi anul viitor, când va fi cea de-a X-a ediţie, cu speranţa că cine ştie ce miracol se va petrece, şi nu fac aluzii ca să priceapă domnul primar, pentru că dânsul este alături de noi şi va fi modernizată Casa de Cultură. Venim să transmitem mai departe că acest oraş, ca toate celelalte, dar acesta în mod special, aici unde sunt astfel de iniţiative, inclusiv tabere de teatru, are nevoie de o scenă. Casa de Cultură, care zace în paragină nu este încă reparată, în sensul că nu avem o scenă. Un oraş precum este Călimăneştiul nu are ceea ce avea pe când eram eu copil, adică vreo două sau trei scene pe care puteam acţiona. Era până şi un cămin cultural în piaţa din Călimăneşti, iar acum este casa parohială acolo. Avea o scenă unde este Biblioteca Baconsky, la terasă, unde erau activităţi extraordinare. Dincolo de asta, fac un apel să se facă toate eforturile, iar domnul primar a făcut nişte eforturi extraordinare, să-i dea Dumnezeu încă cinci mandate să meargă în felul acesta. Parcul acesta arată extraordinar, ca şi multe altele din localitate, şi sper să fie modernizată şi Casa de Cultură”, a transmis actorul Florin Zamfirescu.

Florin Zamfirescu: „Pentru turiştii care vin în staţiune, fără o activitate culturală serile sunt moarte”

Actorul Florin Zamfirescu a continuat să spună că, în condiţiile în care va fi reabilitată Casa de Cultură, atunci se va face teatru la nivel înalt, piese de teatru şi filme premiate se vor putea desfăşura la Călimăneşti, pentru turiştii care aleg staţiunea vâlceană an de an: „Tabăra de teatru de anul acesta, ca şi cea de anul trecut, de acum doi, trei sau patru ani a fost văduvită de scenă, şi am făcut fel de fel de acţiuni aici, în parc, în parcul de la Căciulata. Avem nevoie de o scenă, aceasta este pledoaria mea. Sper ca, măcar în doi sau în trei ani Călimăneştiul să aibă scenă, pentru că tabăra de teatru vrem să o dezvoltăm. Ea este în relaţie cu UNATC-ul (Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică), care are şi facultate de film şi un Festival numit, „Cinema iubit”. Acolo sunt filme premiate. Vrem să aducem filmele premiate de la „Cinema iubit”, să fie prezentate publicului, pentru că în Călimăneşti nu sunt doar călimăneşteni, şi nu sunt doar români. Aici vin oameni din toată Europa. Este păcat să nu profităm de această ocazie. Pe de altă parte, aşa cum ştiţi foarte bine, cei care sunteţi veniţi mai multe zile în staţiune, fără o activitate culturală serile sunt moarte. Te plimbi cu orele şi te uiţi în sus şi în jos, dar nu este păcat să nu avem proiecţii în aer liber, spectacole stradale şi o scenă pentru teatru? Cândva, aici venea Teatrul din Piteşti, din Sibiu, Teatrul Naţional din Bucureşti. Acum eu sunt actor bucureştean, şi nu mai pot să vin la mine acasă, la Călimăneşti, pentru că nu mai avem scenă. Când eram eu copil îi ştiam pe toţi actorii ţării, pentru că veneau şi jucau aici, pentru că aveau unde. Activitatea culturală nu este un moft, nu este ceva de genul hai să o facem sau să nu o facem. Sigur că se poate trăi fără teatru şi fără muzică. La un moment dat stăm în mină şi muncim, dar totuşi este şi vacanţă, totuşi suntem în concediu şi am putea să trăim şi să ne destindem. Asta depinde numai de noi. Tonul meu este puţin cam revoluţionar, dar vreau să atrag atenţia, să trag un semnal de alarmă, că nu se mai poate aşa!”, a spus maestrul Florin Zamfirescu la deschiderea oficială a Taberelor de pictură şi teatru.