Grupul de firme Annabella a realizat anul trecut afaceri de 220 de milioane de lei şi investiţii de 5 milioane de euro

Antreprenorii locali Dan şi Dorina Mutu, proprietarii grupului de firme Annabella au realizat anul trecut o cifră de afaceri de circa 220 milioane de lei la o reţea de circa 60 de magazine „Ne dezvoltăm, investim, creştem mereu ca număr de magazine. Având în vedere că ne dezvoltăm cu o rată de creştere susţinută de 10% pe an, în 2016 am investit 5 milioane de euro în dezvoltarea reţelei”, spune directorul firmei, Dorina Mutu. Camera de Comerţ şi Industrie Vâlcea a publicat anul trecut Topul Firmelor Vâlcene, din care reiese faptul că SC Annabella SRL Râmnicu Vâlcea (cea mai importantă societate din grup) şi-a majorat în 2015 principalii indicatori financiari comparativ cu nivelul din 2014. Astfel, SC Annabella SRL a realizat în 2015 o cifră de afaceri de peste 197 de milioane de lei, venituri totale de circa 198,5 milioane de lei (44,2 milioane de euro) şi un profit de 7,26 milioane de lei (1,6 milioane de euro). La un capital social de 6,5 milioane de lei, SC Annabella SRL avea la 31 decembrie 2015 următoarele elemente de bilanţ: active circulante – 47,9 milioane de lei; stocuri (materiale, producţie în curs de execuţie, semifabricate, produse finite şi mărfuri) – 21,3 milioane de lei; creanţe – 10,8 milioane de lei şi datorii totale de 38,6 milioane de lei. Tipul de activitate al SC Annabella SRL, conform clasificării CAEN, era „Comerţ cu amănuntul în magazine nespecializate, cu vânzare predominantă de produse alimentare, băuturi şi tutun”, iar numărul mediu de angajaţi era în cursul anului trecut de aproape 700 de persoane.

 

O eventuală vânzare a grupului s-ar face la un preţ de 100 de milioane de euro

Business-ul Annabella are o istorie de circa două decenii, însă cea mai mare parte a timpului antreprenorii fondatori şi-au concentrat atenţia în retail, pe zona judeţului Vâlcea şi pe împrejurimi. Business-ul îşi are originea în acest judeţ, unul dintre puţinele unde antreprenorii locali sunt încă mai puternici decât reţelele internaţionale. Aici, pe lângă Annabella mai există şi alţi investitori locali, precum SC Diana SRL, care se bat cu lanţurile străine de supermarketuri şi hipermarketuri. Mai mult, lanţurile internaţionale, în frunte cu Profi, Mega Image şi Carrefour se uită după achiziţii de reţele locale pentru a-şi consolida poziţia pe piaţă. Vânzarea lanţului de magazine Annabella a trezit interesul, atât a jucătorilor strategici, cât şi financiari, care vor să cumpere una dintre cele mai puternice afaceri româneşti din domeniu. Spre deosebire de celelalte business-uri, în retail evaluarea unei afaceri se face la cifra de afaceri, nu la EBITDA. În cazul retailerilor importanţi ponderea este de 60% din cifra de afaceri. Astfel, în cazul Annabella s-ar putea ajunge la o eventuală vânzare de peste 100 de milioane de euro. SC Annabella SRL a luat fiinţă la data de 14 decembrie 1994, iar după 22 ani de activitate, grupul de firme Annabella a ajuns să deţină patru societăţi – SC Annabella SRL (cu sectorul de comerţ cu amănuntul în magazine tip market şi supermarket), Fabrica de Conserve Râureni, SC Fralvil SA (producţia de conserve de legume şi fructe), şi SC Sere SRL Râmnicu Vâlcea (producţia de legume proaspete). Astfel, SC Annabella SRL deţine pachetul de 96% din acţiunile SC Fralvil SA şi 100% din părţile sociale al SC Sere SRL. În prezent, reţeaua de magazine sub brandul „Annabella” numără circa 60 de filiale, cu peste 50.000 de produse. Întregul holding are un personal de peste 1.500 de angajaţi, care au urmat cursuri specializate în domeniul de activitate al companiei. În anul 2008, SC Oltchim SA a vândut, în urma organizării unei licitaţii deschise cu strigare, activul „Fabrica de Conserve Râureni”. Cumpărătorul fabricii a fost SC Annabella SRL, care a reuşit să achiziţioneze activul la preţul de pornire de 20,52 milioane de lei, compus din preţul de pornire al activului şi 12,5% din valoarea stocurilor de produse finite. Plata preţului activului, respectiv 16,5 milioane de lei, s-a realizat în cinci zile lucrătoare de la data semnării contractului, privind transferul dreptului de proprietate asupra activului. Vânzarea acestui activ nu a avut un impact negativ asupra realizărilor SC Oltchim SA, întrucât ponderea activităţii, în cifra de afaceri, era de 0,5% şi nu a făcut parte din obiectul principal de activitate al societăţii. La precedenta licitaţie, preţul de pornire al licitaţiei era de 24,67 milioane de lei, compus din preţul de pornire al activului, plus 25% din valoarea stocurilor de produse finite. La Fabrica de Conserve Răureni, după învestiţii de 5 milioane de euro, se produc  în prezent peste 150 de sortimente diferite (dulceţuri, gemuri, compoturi, pastă tomate, sirop, sucuri naturale de fructe, produse wellness şi produse pentru Horeca), fiind totodată unul dintre cei mai mari producători de sucuri concentrate de fructe din ţară. „Râureni” începe să devină un brand românesc din ce în ce mai cunoscut peste hotare, cu exporturi în SUA, Canada, Australia şi mai ales ţările UE. Este şi furnizor pentru Unilever şi McDonald’s, pe anumite sortimente de produse.

 

Poliţă de asigurare în numele statului, care protejează Annabella la export

Banca EximBank a emis pentru compania Annabella – Fabrica de Conserve Râureni, unul dintre cei mai importanţi producători români de conserve din fructe şi legume, o poliţă de asigurare în numele şi contul statului român care protejează societatea împotriva riscului de neplată pentru un volum al exporturilor de 50.000 de euro în Belarus. „Suntem la a doua colaborare de acest tip cu Annabella – Fabrica de Conserve Râureni şi, chiar dacă nu vorbim despre volume foarte mari, cred că este foarte important semnalul pe care îl transmit aceste tranzacţii: tot mai mulţi exportatori români îşi deschid apetitul şi pentru alte pieţe decât cele ale Uniunii Europene, care aduc profituri ridicate, dar sunt mai riscante comparativ cu spaţiul european, iar EximBank poate răspunde nevoii de protecţie faţă de riscurile comerciale sau politice internaţionale, oferind produse care minimizează consistent aceste riscuri. Din punctul nostru de vedere, pachetul de asigurări pe care îl putem oferi în numele şi contul statului român este extraordinar pentru companiile care vor să iasă pe alte pieţe sau să intre în relaţii comerciale cu parteneri noi, atât datorită siguranţei oferite, cât şi din perspectiva accesării de credite, asigurările putând fi cesionate în favoarea băncilor finanţatoare pentru completarea mix-ului de garanţii”, a spus Traian Halalai, preşedintele executiv al EximBank. În urma încheierii acestei poliţe de asigurare, Annabella – Fabrica de Conserve Râureni are siguranţa încasării a 85% din valoarea mărfurilor pe care urmează să le livreze către partenerul său comercial din Belarus. Utilizând asigurările emise de EximBank, compania are garanţia unei prezenţe susţinute pe piaţa ţintă, dezvoltându-şi afacerile cu noi parteneri şi noi contracte de export, în condiţii de continuitate a activităţii locale. „Cred că pentru un producător român nu poate să fie o satisfacţie mai mare decât faptul că brandul companiei sale a ajuns la performanţa de a avea vizibilitate pe întregul mapamond. Am ajuns aici pentru că am schimbat, ne-am adaptat, creăm şi inovăm, dar fără să uităm cea mai de preţ valoare – să păstrăm calitatea produselor pentru care suntem recunoscuţi. Avem peste 150 de sortimente diferite care ajung astăzi în 22 de ţări de pe patru continente. Am reuşit să creştem ponderea exporturilor la 20% din totalul vânzărilor şi ne dorim să continuăm să ne consolidăm prezenţa în afara ţării, mai ales că avem la dispoziţie şi instrumente financiare care ne permit să facem acest lucru în condiţii mult mai sigure, aşa cum sunt asigurările emise de EximBank”, a spus Dan Mutu, directorul general al SC Annabella SRL. În urmă cu un an, lanţul local de magazine Annabella a preluat trei supermarketuri Mega Image din Bucureşti. Antreprenorii originari din zona Vâlcea şi-au făcut astfel intrarea pe piaţa din Capitală. Până acum, ei şi-a concentrat atenţia pe judeţul Vâlcea în principal şi pe oraşul Râmnicu Vâlcea unde au mai bine de jumătate din magazine. Magazinele din Bucureşti au fost vândute ca urmare a faptului că, în momentul preluării reţelei Angst de către Mega Image, Consiliul Concurenţei a impus vânzarea unor unităţi din considerente de concurenţă. Cele trei magazine vândute către Annabella sunt cele stabilite atunci. Magazinele au fost preluate de SC Annabella SRL cu tot cu angajaţi şi marfă – mai puţin mărcile private ale Mega Image. Valoarea tranzacţiei nu a fost publică. Mutarea SC Annabella SRL, de a cumpăra magazinele de la reţea internaţională, este surprinzătoare, în contextul în care, până acum giganţii străini erau cei care cumpărau de la antreprenorii locali. În 2014, Mega Image a avut afaceri de peste 2,8 miliarde de lei, însă belgienii de la Mega Image sunt şi cel mai extins retailer local, cu peste 450 de unităţi sub mai multe branduri şi formate.

Leave comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *.

Rezolva operatia antiSPAM si trimite comentariul! *