Află care sunt cele mai frecvente erori ale unui magazin online

Desfășurarea unei activități în mediul online poate veni cu o serie de avantaje, atât financiare cât şi non-financiare, dar în același timp succesul vine în urma atenției oferite până și celor mai mici detalii.
Care sunt cele mai frecvente greșeli pe care le fac antreprenorii din această zonă și cum pot fi acestea evitate ne răspund experții în marketing online de la E-Advertising. Această companie este un reper al celor mai bune soluții pentru dezvoltarea unei afaceri în mediul online, dovadă fiind vastul portofoliu de peste 700 de clienți mulțumiți, asta într-o perioadă de doar 6 ani de când a luat naștere. Să vedem în cele ce urmează lista de greșeli frecvent întâlnite:
Conținut irelevant sau insuficient
Fie că este un magazin online sau un site de prezentare, conținutul acestora este extrem de important.
„Orice vizitator care intră pe site are un scop, fie caută soluția pentru diferite probleme, fie încearcă să găsească cel mai bun serviciu și produs, astfel că va face mereu comparații. Indiferent de aceste aspecte, este foarte important de înțeles faptul că un produs sau un serviciu care se dorește a fi furnizat, dar este lipsit de prezentare și informații, va înclina decizia potențialilor clienți confuzi spre a evita cumpărarea.” a precizat Cătălin Șotropa, Manager Departament Content Writing.
Așadar, este important să realizezi că această greșeală reflectă vizitatorilor o lipsă de seriozitate și profesionalism. Pe scurt, încearcă să te asiguri că cei care accesează site-ul vor găsi răspunsul la orice întrebare (poți chiar să dezvolți o secțiune FAQ), că produsele, serviciile și procedurile
de cumpărare sunt prezentate detaliat, iar datele de contact nu lipsesc.
Site-ul este slab structurat
Impactul vizual este foarte important atunci când accesezi un site. Dacă acesta nu este corect structurat, iar găsirea unei informații implică un traseu asemănător unui labirint, fii sigur că traficul va fi unul scăzut.
„Un website trebuie să fie foarte bine organizat, să prezinte elemente de design alese cu atenție, să reflecte imaginea companiei și să ofere o experiență cât mai plăcută vizitatorilor, cu alte cuvinte să fie ireproșabil din punct de vedere estetic și ușor de navigat.” ne-a mărturisit de această dată Ciprian Ţolescu, Manager Departament Programare E-Advertising.
Numărul de dispozitive precum tabletele sau smartphone-urile utilizate l-a depășit pe cel al laptopurilor sau al pc-urilor la nivel de căutări online. Din acest motiv, site-ul trebuie să fie adaptat pentru o afișare corespunzătoare pe toate dispozitivele. Dacă îți dorești să știi în ce situație se află site-ul tău poți efectua o analiză utilizând acest instrument.
Pagespeed scăzut
Pagespeed-ul reprezintă viteza de încărcare a unei pagini.
De ce este acest lucru important? Ei bine, foarte mulți dintre vizitatori își doresc, de la acest avans tehnologic cunoscut în ultima perioadă, o viteză de încărcare a site-urilor cât mai ridicată.
Fiecare secundă de întârziere va avea un efect negativ asupra traficului. Fă o verificare a pagespeed-ului site-ului tău cu un simplu click aici.
Lipsa de optimizare pentru motorul de căutare
Am lăsat această greșeală la final, fiind și cea mai importantă. Rolul pe care îl are adaptarea la cerințele și regulile pe care se bazează un motor de căutare pentru a afișa cele mai relevante rezultate este direct responsabil de numărul de vizitatori. Cum? Ne va răspunde Eugen Șotropa, CEO E-Advertising:
„Studierea comportamentului general al utilizatorilor unui motor de căutare relevă faptul că aceștia se opresc adesea la rezultatele afișate doar pe prima pagină. Din acest motiv, acestea vor avea și cel mai ridicat număr de vizitatori, respectiv vânzări. Cum ajungi să domini topul motoarelor de căutare? Acest lucru presupune un proces complex, ce analizează și utilizează diferite strategii de SEO (Search Engine Optimization), cuvinte-cheie, linkbuilding, etc.”
Referitor la această idee mai sus menționată, Eugen Șotropa este și co-autor, alături de Andrei Ursachi, al unei cărți ce vine în ajutorul celor care își doresc să intre în culisele acestui domeniu, fiind de altfel prima carte SEO scrisă de autori români.
De asemenea, firma E-Advertising pune la dispoziția celor care doresc să aibă parte de cele mai bune sfaturi cu privire la site-ul deținut un audit SEO gratuit și consultanță. Pentru mai multe detalii se pot accesa următoarele date de contact:
E-Advertising
Str. Mărășești, nr. 18, etaj 1, Suceava
Orar: Luni – Vineri, între orele 08:00 – 17:00
Telefon: 0732 941 354
E-mail: office@e-advertising.co