Cristian Buican: „Până în 2020, Oltenia ar trebui să beneficieze de 2 autostrăzi, 4 drumuri trans regio şi 5 centuri ocolitoare”

- Deputatul Cristian Buican solicita lămuriri ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc
Anul trecut, înainte de alegerile parlamentare, candidaţii PNL din Oltenia au semnat un angajament prin care îşi asumau urmărirea implementării tuturor proiectelor de infrastructură de transport prevăzute în Master Planul de Transport al României pentru această regiune, considerând că implementarea acestor proiecte va oferi un grad de conectivitate mai mare regiunii, oferind şansa unei dezvoltări durabile sănătoase. În acest sens, iniţiatorul acestui memorandum, preşedintele PNL Vâlcea, deputatul Cristian Buican a depus la Ministerul Transporturilor o interpelare prin care a solicitat informaţii despre toate cele 29 de proiecte privind infrastructura de transport (rutier, feroviar, naval şi aerian), prevăzute în Master Planul de Transport al României pentru regiunea Olteniei. Dintre acestea, 21 de investiţii sunt prevăzute a fi finalizate până în 2020 (maxim 2022), iar restul de 8 ar trebui pregătite spre a fi implementate după anul 2020.
3 miliarde de euro ar trebui folosiţi în perioada 2017-2020
În concluzie, pentru dezvoltarea întregii regiuni Oltenia este obligatorie respectarea termenelor şi proiectelor asumate în cele două documente programatice. Pentru perioada 2017-2020, valoarea proiectelor de implementat din Master Plan se ridică la peste 3 miliarde de euro, iar a celor care trebuie pregătite pentru după 2020, la peste 2 miliarde de euro. „Sunt 29 de proiecte în total pentru regiunea Oltenia, pentru următorii zece ani. Dacă acestea s-ar implementa, am reuşi să reducem decalajele de dezvoltare şi am creşte semnificativ atractivitatea competiţională a regiunii, în vederea atragerii de investitori. Până în 2020, Oltenia ar trebui să beneficieze de 2 autostrăzi (Piteşti – Sibiu şi Piteşti – Craiova), de 4 drumuri Trans Regio (DN67B, DN6, DN 56 şi Cozia TR24), 5 centuri ocolitoare (Târgu-Jiu, Râmnicu Vâlcea, Slatina, Balş şi Caracal), de un proiect de electrificare sau modernizare căi ferate şi de 5 proiecte de modernizare a staţiilor de cale ferată şi de modernizat 4 porturi la Dunăre. Toate acestea ar trebui finalizate până în 2020, maxim 2022, iar până în prezent cei de la Ministerul Transporturilor nici nu cred că au auzit de ele. Eu urmăresc cu maxim interes ce se întâmplă la Ministerul Transporturilor şi vă spun că, din toate aceste 21 de proiecte, doar de vreo 3-4 se vorbeşte, fără alte acţiuni concrete. Aştept cu nerăbdare răspunsul ministrului, pentru că ar fi păcat ca această regiune să nu beneficieze de aceste oportunităţi imense. De asemenea, nu vă ascund că ţin foarte mult la respectarea acestor termene şi pentru că judeţul Vâlcea ar fi avantajat de aceste investiţii, oferindu-ne oportunităţi imense în domeniul rutier şi feroviar. Sper ca toţi parlamentarii Olteniei, indiferent de partidul politic din care fac parte, să înţeleagă această oportunitate şi să pună presiune pe minister”, a declarat preşedintele PNL Vâlcea, deputatul Cristian Buican.
Ramona BALTEANU