Autostrada Sibiu-Piteşti intră în linie dreaptă. Tronsoanele din munţi ale autostrăzii, evaluate la 9 miliarde de lei
- În total, autostrada Sibiu-Piteşti se va întinde pe 123 km şi va costa 11,6 miliarde lei
Pentru proiectarea şi construcţia celor trei secţiuni de mijloc ale autostrăzii Sibiu – Piteşti (tronsoanele 2, 3 şi 4) se vor cheltui 9 miliarde de lei, susţin reprezentanţii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Potrivit unui document al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), prezentat zilele trecute de Economică.net., până în decembrie, CNAIR vrea să trimită spre validare la Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP) documentaţia pentru toate cele trei secţiuni, cuprinse între Boiţa şi Curtea de Argeş. Dacă pentru tronsoanele trei şi patru documentaţia urmează să fie transmisă la ANAP până în luna noiembrie inclusiv, pentru secţiunea doi, paralelă cu DN 7, termenul este luna decembrie. Şi asta pentru că „este necesară o analiză de risc completă pentru evitarea oricărei interferenţe între construcţia secţiunii şi derularea traficului pe drumul paralel existent”, se arată în documentul CNAIR.
17 oferte pentru Secţiunile 1 şi 5
Secţiunile 1 şi 5 ale Autostrăzii Sibiu – Piteşti au fost lansate la licitaţie încă din vară, iar data limită pentru depunerea ofertelor a fost trecută la sfârşitul lunii octombrie. Pentru construirea tronsoanelor 1 şi 5, estimată la 2,6 miliarde de lei, au fost depuse în total 17 oferte. Au fost depuse nouă oferte pentru construcţia primei secţiuni, Sibiu – Boiţa (13,17 kilometri), în valoare de 765,83 milioane de lei, fără TVA. Pentru secţiunea Curtea de Argeş şi Piteşti (30,35 kilometri), valoarea contractului fiind de 1,834 miliarde de lei, fară TVA, au fost depuse nouă oferte. Cele trei secţiuni care vor fi scoase la licitaţie sunt Tronsonul 2 – Boiţa – Cornetu (34,44 kilometri) Tronsonul 3 – Cornetu – Tigveni (35,30 kilometri) Tronsonul 4 – Tigveni – Curtea de Argeş (9,8 kilometri). Tronsonul 3 va fi ultimul scos la licitaţie, fiind cel mai dificil de realizat, dar şi cel care tranzitează judeţul Vâlcea pe cea mai mare distanţă.
Ramona BĂLTEANU