Ion Sandu: „Drumul naţional 7D rămâne în continuare numai pe hartă”

Drumul Naţional 7D rămâne în continuare un calvar pentru şoferi, în timp ce, de-a lungul anilor au existat doar promisiuni de modernizare efectivă a acestuia, care nu s-au concretizat. DN 7D traversează zona montană de nord a masivului Cozia, fiind legătura rutieră cea mai apropiată dintre Sibiu şi Piteşti, prin Curtea de Argeş. Din anul 2003, acest drum figurează pe hartă ca fiind drum naţional, dar, în realitate, arată ca o înşiruire de tranşee ca după bombardament, o adevărată pată pe obrazul României la capitolul infrastructură rutieră. Primarii celor patru comune, Câineni, Titeşti, Boişoara şi Perişani, care sunt tranzitate de drumul naţional de pământ DN 7D spun că această calitate, de drum naţional este înscrisă numai pe hartă, nu şi pe teren. Reabilitarea acestui drum ar face să explodeze numărul pensiunilor agroturistice în zonă. Mai mult, o dată asfaltat, acest traseu poate prelua traficul de pe Valea Oltului şi poate aduce dezvoltatori în turism. Aici, în Ţara Loviştei există o zonă turistică extrem de apreciată. Cei care reuşesc să viziteze această zonă se bucură de panorama aşezării la poale de munţi semeţi, înconjurată de păduri trainice, ascunse printre munţi şi văi, locuri neasemuit de frumoase, unde s-au păstrat cu sfinţenie credinţa şi obiceiurile: „Din păcate DN 7D este ca acum 2000 de ani, când Carol Robert de Anjou a intrat pe teritoriul României, continuându-şi drumul spre Defileul Băiaşului, unde a avut loc lupta de la Pripoare, după care s-a întors către Ungaria. Atunci, drumul era mult mai important decât este acum, pentru civilizaţia de azi”, este de părere primarul Ion Sandu. În Perişani, primarul a reuşit să asfalteze toate drumurile comunale şi spune că este inadmisibil ca un drum naţional dintr-o ţară membră a Uniunii Europene, în secolul al XXI-lea să arate ca o potecă haiducească: „Drumul naţional 7D, Câineni – Perişani – Curtea de Argeş, care traversează Ţara Loviştei rămâne, după cum văd că merg lucrurile în ţară şi pentru următorii 30 de ani tot drum de pământ. Referitor la decizia de a-i da în judecată, nu am renunţat. Avem hotărârea în Consiliul Local pentru a mi se permite să chem în judecată C.N.A.I.R. – Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Cerem în instanţă obligarea C.N.A.I.R şi a Ministerul Transporturilor să modernizeze drumul la stadiul indicativului de drum naţional. Am recurs la această variantă pentru că nu am altă soluţie. În luna decembrie, când am fost la C.N.A.I.R, dintr-o discuţie purtată acolo cu directorul general adjunct de la acea dată, Ion Barbu, am înţeles că nu suntem prinşi în master planul C.N.A.I.R pentru următorii 25 de ani. Noi am făcut o adresă către Prefectură prin care cerem oficial ca respectiva instituţie, la rândul ei, să ceară Ministerului Transporturilor protocolul încheiat cu C.N.A.I.R la predarea drumului în administrare. Aceasta a fost o condiţie pentru a putea merge în instanţă, în sensul că ne mai trebuia acest protocol. Am făcut sute de adrese la toate instituţiile abilitate ale statului, începând de la Ministerul Transporturilor, CNAIR, Guvernul României, Preşedinţie şi la toţii prefecţii celor două judeţe. Drumul naţional 7D este în continuare numai pe hartă”, subliniază primarul liberal din Perişani, Ion Sandu.
Claudia Şchiopu