Gheorghe Gîngu: „Vreau ca mandatul meu să fie unul care să lase ceva trainic în urmă”

 

Aflaţi la începutul de drum în primului lor mandat, primarul Gheorghe Gîngu şi viceprimarul Octavian Truşcă spun că anul 2018 se anunţă un an plin de proiecte pentru administraţia publică locală Bujoreni. Deşi a preluat o situaţie financiară dezastruoasă, noua echipă a primăriei are convingerea că proiectele de care localitatea Bujoreni are nevoie încep să prindă contur: „În cursul acestui an dorim să recuperăm şi la capitolul dezvoltare administrativă, deoarece Bujoreniul era vizibil deficitar. Suntem pe un trend ascendent, simt un suflu pozitiv şi am convingerea ca proiectele vitale pentru localitatea noastră încep să prindă contur ”, este de părere primarul.

Gheorghe Gîngu ştie că cetăţenii au aşteptări mari de la noua administraţieși au fost aleşi fiindcă îşi doresc în fruntea comunităţii o echipă serioasă, care să nu facă decât politica cetăţeanului și să descurce iţele încurcate ale activității de la Primăria Bujoreni. Actualul primar își dorește să bifeze cât mai multe printre punctele atinse în programul electoral cu care s-au prezentat în faţa electoratului, prin realizarea investiţiilor absolut necesare pentru localnici: „În primul rând această localitate avea nevoie de organizare, şi acesta a fost primul lucru cu care am început. Organizare nu se poate face uşor, după douăzeci şi cinci de ani când nu a fost rigoare. Pe principiul „învăţul are şi dezvăţ”, noi am încercat să aducem funcţionarea aparatului administrativ la normalitate, în așa fel încât lucrurile să se desfăşoare în legalitate. Ne străduim ca, în cei trei ani de mandat pe care îi mai avem să recuperăm măcar 10 ani din cei pierduţi şi neorganizaţi. Nu facem concesii la rigoare, trebuie să încercăm și să punem la punct tot ce însemnă disciplină. Am discutat şi cu colegii mei din primărie, şi sunt convins că au înţeles acest lucru. Nu m-am opus măririi salariilor, fiindcă cine munceşte trebuie să fie plătit. Cine nu a înţeles ce are de făcut înseamnă că pleacă din echipă. Voi face evaluări după fiecare şase luni, pentru a puncta acolo unde nu s-au dus la îndeplinire sarcinile date, iar ulterior vom lua măsuri care ar trebui să ducă la o mai bună desfăşurare activităţii în localitate. Cetăţenii sunt supăraţi, iar în situaţia aceasta funcţionarilor le trebuie foarte multă răbdare. Eu le spun angajaților că trebuie să zâmbească chiar şi atunci când le vine să plângă. În acest moment trebuie să-i convingem pe oameni de obligaţiile legale şi îi rugăm să ne înţeleagă că trebuie să punem la punct toată documentaţia, în primul rând în ceea ce privește registrului agricol şi fiscal a localităţii. Oamenii au probleme, şi le este greu să înţeleagă ce trebuie făcut, deoarece, până acum, la Primăria Bujoreni s-a mers pe principiul „merge şi aşa”. Vreau ca mandatul meu să fie unul care să lase ceva trainic în urmă”, ne-a mai declarat primarul.

 

Localitatea primește 100 de miliarde de lei vechi de la Ministerul Dezvoltării

 

Administraţia locală din Bujoreni a reuşit să obțină finanţare pentru cinci dintre cele nouă proiecte depuse prin PNDL-2. Trei dintre acestea prevăd modernizarea, dotarea şi extinderea unităţilor de învăţământ de pe raza localităţii. Este vorba despre modernizarea, dotarea şi extinderea Grădiniţei cu program normal Bogdăneşti, un proiect care se ridică la peste 20 de miliarde de lei vechi, modernizarea, dotarea şi extinderea Şcolii din satul Olteni (23 de miliarde de lei vechi) şi modernizarea şi extinderea Şcolii cu clasele I-VIII Gura Văii, un proiect de 29 de miliarde de lei vechi. De asemenea, administraţia locală condusă de Gheorghe Gîngu a mai primit finanţare pentru modernizarea şi extinderea dispensarului uman din localitate şi pentru încă un proiect privind racordarea la sistemul de canalizare: „Am depus şi noi nouă proiecte, dintre care trei vizează modernizarea, dotarea şi extinderea şcolilor din localitate. Cele trei proiecte se ridică la aproximativ 80 de miliarde de lei vechi. Mai avem un proiect pentru modernizarea, extinderea şi dotarea dispensarului uman cu patru cabinete medicale. Un alt proiect pe care l-am depus, şi care este complementar proiectului pe care noi îl avem în derulare, de canalizare, cuprinde racordurile pentru cetăţeni la sistemul de canalizare. Altfel nu vom avea nici o posibilitate să finalizăm lucrările, deoarece nu este prevăzută în proiect şi racordarea gospodăriilor. Cele cinci proiecte amintite au primit aviz pentru finanţare”, ne-a declarat primarul localităţii Bujoreni, Gheorghe Gîngu. În total, administraţia locală de la Bujoreni a reuşit să atragă aproape 100 de miliarde de lei vechi, o sumă record atrasă în vederea modernizării infrastructurii, în ultimii ani.

Leave comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *.

Rezolva operatia antiSPAM si trimite comentariul! *