Contantin Oprea: „Oamenii s-au săturat să meargă în cizme de cauciuc pe drumuri”   

 

Localitatea Nicolae Bălcescu are o infrastructură rutieră care se întinde pe o lungime destul de mare şi care depăşeşte 200 de kilometri. Primarul spune că, în decursul celor patru mandate, a reuşit să atragă fonduri pentru asfaltarea drumurilor comunale într-un procent destul de mic: „Prin O.G. 577 am asfaltat 7,4 kilometri în punctul Şerbăneasa – Măzăraru – Gâltofani, care face legătura cu localitatea Budeşti. Drumul pleacă din DJ 678A, intersectează DJ 678D şi ajunge până la limita cu comuna Budeşti. Proiectul este finalizat. Tot în timpul acestor mandate am mai reuşit să atragem fonduri pentru asfaltarea drumurilor cu bani de la stat în satul Corbii din Vale, pentru un drum care are o lungime de 3 kilometri, iar în satul Mângureni am mai reuşit asfaltarea unui drum comunal pe o lungime de 3,5 kilometri şi am mai asfaltat aproximativ 2 kilometri în satul Pleşoiu. Sunt abia 18 kilometri asfaltaţi, din totalul celor peste 200 de kilometri”, a declarat primarul.

 

Două proiecte fără finanţare, prin PNDL-2

 

Referitor la infrastructura rutieră, administraţia locală are două proiecte depuse prin PNDL-2 şi care, din păcate nu au finanţare: „Proiectele au în vedere asfaltarea drumurilor comunale pe o lungime de 28 de kilometri. Un proiect cuprinde asfaltarea drumurilor comunale pe 6 kilometri prin metoda clasică, iar celălalt este şi prin sistem mixt – enzime, pe o lungime de 16 kilometri. Prin acest PNDL-2, doar două proiecte mi s-au aprobat, pentru care am semnat contractele. Un proiect cuprinde extinderea sistemului de apă şi reţea de canalizare şi un alt proiect vizează construirea unui pod în satul Dosul Râului, o punte pietonală în satul Pleşoiu şi patru podeţe în satul Gâltofani. Sunt dezamăgind fiindcă, din discuţiile care s-au purtat la Vâlcea cu Paul Stănescu, ministrul Dezvoltării, ni s-a comunicat că nu există nici o discuţie pentru un eventual PNDL-3 pentru finanţarea proiectelor depuse, deoarece mai sunt încă proiecte la care nu s-au semnat contractele de finanţare şi nu s-a făcut o centralizare a celor care s-au scos la licitaţie. Ar fi o bucurie dacă, după finalizarea licitaţiilor, din diferenţa sumelor alocate ar intra la finanţare şi aceste proiecte de asfaltare, pe care le avem depuse la Ministerul Dezvoltării. Rămâne singura noastră speranţă, fiindcă de la fondurile europene ne-am luat gândul. În prezent, în localitate avem şi drumuri pietruite, dar marea majoritare sunt de pământ. Oamenii nu mai au răbdare, nu mai cred în politicieni, nu mai vor să audă vorbe, vor fapte concrete şi cel mai mult vor asfalt pe drumuri. Dacă în lipsa canalizării au găsit soluţii şi au construit fose, iar pentru a avea apă şi-au făcut fântâni, pe drumuri cer în mod special asfalt, s-au săturat să mai meargă în cizme de cauciuc atunci când plouă. Un lucru bun pe care am reuşit să-l facem este iluminatul stradal. Am achiziţionat lămpi cu led pentru a face economie, pentru aproape toate satele”, ne-a declarat primarul Constantin Oprea.

 

Claudia Şchiopu

Leave comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *.

Rezolva operatia antiSPAM si trimite comentariul! *