Semnal de alarmă pentru circa 20.000 de dascăli care riscă să îşi piardă locul la catedră

Uniunea Sindicatelor Libere din învăţământul preuniversitar (USLIP) trage un semnal de alarmă. Potrivit sindicaliştilor, 15.000 – 20.000 de profesori riscă să îşi piardă locul de muncă, după ce Senatul a aprobat modificarea Legii Educaţiei, în sensul reducerii numărului de ore predate în învăţământul preuniversitar. Senatul României a aprobat cu unanimitate de voturi modificarea art. 66 din Legea Educaţiei Naţionale, care prevede mai puţine ore de curs pentru elevi. Conform modificărilor aprobate la începutul săptămânii, vor fi prevăzute în medie 20 de ore în învăţământul primar, 25 de ore în învăţământul gimnazial şi 30 de ore pe săptămână la învăţământul liceal. Mai precis sindicaliştii menţionează că au fost tăiate cinci ore din planurile-cadru pentru învăţământul gimnazial şi liceal. „Trebuie precizat că acest proiect a fost retrimis spre reanalizare de către Administraţia Prezidenţială pe 3 ianuarie 2018, pentru mai multe motive, printre care şi cel legat de faptul că modificarea normelor didactice aferente încadrărilor personalului didactic din învăţământul preuniversitar necesită o evaluare prealabilă a impactului asupra resursei umane din educaţie. În urma evaluărilor pe care le-am făcut, dacă această modificare va fi transpusă în Legea Educaţiei Naţionale, vom vorbi despre reduceri de aproximativ 15.000 – 20.000 de norme. Nu putem evalua beneficiul elevilor, în lipsa unui studiu de impact, dar avem certitudinea unor disponibilizări masive în învăţământul preuniversitar din România”, a transmis USLIP, printr-un comunicat de presă. Iniţiatorul acestui proiect este chiar senatorul Liviu Marian Pop care este profesor în învăţământul preuniversitar, în condiţiile în care 15.000 – 20.000 de colegi de-ai săi riscă să fie daţi afară. Preşedintele USLIP, Laviniu Lăcustă şi-a exprimat convingerea că viitorul Guvern, indiferent de culoarea politică, va corecta această modificare care afectează profilul de formare, conţinuturile educaţionale, modalităţile de predare – învăţare şi evaluare, încadrarea cu personal, modificarea planurilor-cadru, a programelor şcolare şi a manualelor şcolare. Elena BUDI

Leave comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *.

Rezolva operatia antiSPAM si trimite comentariul! *