Florin Ionescu: „Satele Stoileştiului se apropie de modernitate”

Claudia ŞCHIOPU

Florin Ionescu, primarul comunei Stoileşti a acordat un interviu cititorilor Impact real în care a prezentat stadiul proiectelor aflate în derulare pe raza localităţii sale. Care sunt perspectivele de dezvoltare ale comunei Stoileşti în perioada care urmează şi care este situaţia infrastructurii rutiere în localitate, aflăm în rândurile de mai jos.

Impact real: Care este stadiul proiectelor aflate în derulare pe raza localităţii?

Florin Ionescu: Am început lucrările privind asfaltarea drumurilor comunale pe o lungime de 15,5 kilometri prin Fondul de Dezvoltare Instituţională, valoarea proiectului fiind de 16 milioane de lei. Avem deja în cont prima tranşă de bani, ceea ce înseamnă că lucrarea se va realiza cu siguranţă. În localitate se lucrează în forţă şi, dacă vremea o să ne ajute, vom lucra în toamna aceasta cât mai mult. În acest moment, când lucrurile pe scena politică sunt instabile este o realizare foarte mare faptul că avem deja banii necesari pentru începerea proiectului. Alocarea fondurilor pentru continuare proiectelor consider că este un lucru bun, care nu a contat pentru nimeni. Sper ca PNL să nu anuleze acest program de finanţare. În cadrul proiectului sunt prinse nouă drumuri comunale, în nouă sate. Satele Soileştiului se apropie de modernitate, iar faptul că se asfaltează este un lucru important pentru oameni. La Fondul de Dezvoltare şi Investiţii am mai depus un proiect de asfaltare a drumurilor comunale pe o lungime de 3,5 kilometri, dar, din nefericire, nu a intrat la finanţare.

Impact real: Câţi kilometri de asfalt v-aţi propus să realizaţi în acest mandat?

Florin Ionescu: Este punctul sensibil al comunităţii, şi vreau să asfaltăm cât de mult se poate. Localitatea este încadrată în categoria comunelor mari atât ca număr de populaţie cât şi ca întindere, având o reţea de drumuri comunale de peste 210 kilometri. Asfaltăm de opt ani în fiecare an, dar nu am reuşit să modernizăm drumurile comunale, aşa cum ne doream. Cu acest proiect la care se lucrează în prezent, vom avea 50 de kilometri de drumuri comunale modernizate, adică abia 15% din totalul acestora. Eu consider că şi aşa va fi puţin, faţă de suprafaţa totală a acestor drumuri. Cu toate acestea sunt mulţumit, deoarece drumurile modernizate sunt importante, sunt drumuri lungi, pe care nu credeam că o să ajungem să le asfaltăm vreodată. Primul drum spre satul Tiţuleşti are 3,6 kilometri, dar este un drum important pentru casele respective, mai ales că nu sunt foarte multe case în acel sătuc. Comuna este întinsă, ramificată, şi nu există zone unde să avem gospodării una lângă cealaltă, dar toate drumurile pe care le*am prins la finanţare sunt drumuri accesibile şi folosite de cetăţeni.

Impact real: În zonele unde se vor moderniza drumurile comunale există reţea de apă şi canalizare?

Florin Ionescu: În zonele respective nu se poate introduce reţeaua de apă din cauza diferenţelor mari de nivel. Facem şi noi parte din acel master plan al judeţului cu proiectul privind îmbunătăţirea sistemului de alimentare cu apă care presupune lucrări de reabilitare a staţiilor de pompare şi extinderea sistemului pe anumite tronsoane. Se realizează lucrări care vor asigura creşterea debitului de apă, se vor construi trei puţuri de mare adâncime, iar surplusul de apă obţinut prin aceste puţuri ne va sigura furnizarea apei potabile tot timpul anului, fără probleme.

Impact real: Reţeaua de gaze este un proiect la care pot spera şi locuitorii comunei Soileşti?

Florin Ionescu: Am depus deja documentaţia pentru proiectul privind înfiinţarea reţelei de gaze în localitate. Documentaţia a fost trimisă la Ministerul Economiei pentru evaluare, avem acceptul, suntem în lista eligibilă, dar drumul de aici este lung până să putem realiza efectiv această investiţie, pentru că, depindem de două localităţi: Olanu şi Ioneşti. Nu ne apucăm să introducem conducte dacă în comunele Olanu şi â Ioneşti nu se rezolvă sistemul, fiindcă de reţeaua acestor localităţi depindem şi noi. Proiectul va cuprinde înfiinţarea reţelei de gaze în majoritatea satelor, pentru aproximativ 70 de kilometri, iar valorile sunt foarte mari. Din această cauză, mă îndoiesc ca vom primi prea repede finanţare. Prin urmare, proiectul de înfiinţare a reţelei de gaze nu este o certitudine, am făcut primii paşi, dar până la finanţare este foarte mult de lucru. Pe de o parte, totul depinde de localităţile învecinate, iar pe de altă parte, de alocarea fondurilor necesare.

Impact real: Care sunt perspectivele de dezvoltare ale comunei Stoileşti în perioada care urmează ?

Florin Ionescu: Este nevoie de mai mult. Din punctul meu de vedere, am făcut tot ce a fost omeneşte posibil să atrag fonduri, să mişc lucrurile în această localitate. Nu poate să îşi reproşeze nimeni că din vina mea nu s-a făcut un lucru. Tot ce a depins de mine s-a rezolvat. Însă, pentru a avea continuitate muncim în fiecare zi, urmărim legislaţia şi reuşim să fim cu un pas înainte. Colaborez foarte bine cu toţi angajaţii primăriei, împreună facem o echipă, şi aşa reuşim ca toate documentele să le facem din timp, nu le lăsăm pe ultima sută de metri, încât lucrurile nu par atât de complicate. Ne orientăm în continuare spre atragerea de fonduri pentru asfaltarea drumurilor comunale, dar, ţinând cont de posibilităţile financiare, am obţinut maximum din ceea ce se putea obţine. Am încercat să atragem şi fonduri europene în acest sens, dar, din păcate, nu ne-am pliat condiţiilor impuse în programele de finanţare. Singura cale de absorbţie a fondurilor europene este Grupul de Acţiune Locală prin intermediul căruia am achiziţionat un buldoexcavator. Singura problemă majoră a localităţii este infrastructura, restul problemelor sunt în mare parte rezolvate.

Impact real: Ce alte probleme prioritare au mai stat în atenţia dumneavoastră în ultimii ani, şi nu le-aţi rezolvat?

Florin Ionescu: Sunt primar la al doilea mandat şi, în toţi aceşti ani, am încercat să atrag fonduri pentru a ridica localitatea la nivelul comunelor dezvoltate. Raportându-mă însă la idealul meu, de a avea o „localitate ca afară”, cu toate serviciile, spun că nu sunt mulţumit. Îmi doresc mai mult, şi asta ar însemna încă 50 de kilometri de drumuri asfaltate şi alte patru poduri construite, în punctele cheie ale comunei. Acestea sunt marile obiective care trebuie atinse. Din cei 210 kilometri pe care îi are localitatea am reuşit să asfaltez peste 45 de kilometri, să reabilităm toate şcolile din localitate, să construim un dispensar şi să le modernizăm pe celelalte, să montăm centrale termice la toate bisericile, să construim şapte poduri şi să introducem 20 de kilometri de reţea de alimentare cu apă. Am finalizat proiecte importante, dar la câte nevoi are comunitatea nu sunt suficiente. Pentru toate aceste proiecte am căutat finanţare pe toate căile legale, şi am reuşit. Dacă voi găsi finanţare şi pentru proiectele pe care le am în plan în următoarea perioadă sunt mulţumit, şi asta înseamnă pentru mine modernizarea drumurilor comunale prin asfaltare.

Leave comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *.

Rezolva operatia antiSPAM si trimite comentariul! *