Producătorul de lacuri şi vopsele SC Sarcom SRL a realizat în 2018 un profit de 7 milioane de lei

Potrivit situaţiilor financiare anuale, SC Sarcom SRL a realizat în 2018 o cifră de afaceri de peste 40,7 milioane de lei, încasări de 45,7 milioane de lei şi un profit de 7 milioane de lei. Mai precizăm că, la data de 31 decembrie 2018, SC Sarcom SRL avea următoarele elemente de bilanţ: active imobilizate – 10,4 milioane de lei; stocuri (materiale, producţie în curs de execuţie, semifabricate, produse finite şi mărfuri) – 8 milioane de lei; creanţe – 12,4 milioane de lei; capital social subscris şi vărsat – 103.000 de lei; datorii totale – 21,7 milioane de lei. Societatea avea în 2018 111 angajaţi şi tipul de activitate, conform clasificării CAEN, „Fabricarea vopselelor, lacurilor, cernelii tipografice şi masticurilor”.

Producătorul de lacuri şi vopsele, deţinut de fraţii Aurel şi Marinică Potop a investit peste 500.000 de euro în prima parte a anului 2019 pentru automatizarea procesului de producţie. „Am finalizat, în trimestrul 1 din 2019 o nouă secţie de tencuială decorativă, care a însemnat o clădire nouă şi utilaje noi, automatizate, care au depăşit 500.000 de euro. În 2020 avem planificate achiziţionarea de utilaje pentru automatizarea ambalării, întrucât forţa de muncă este din ce în ce mai greu de găsit şi este scumpă”, spune Marinică Potop, directorul general SC Sarcom SRL şi unul dintre acţionari.

În prima jumătate a anului 2019, SC Sarcom SRL a înregistrat un avans de peste 20% al afacerilor, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. În 2018, cifra de afaceri a SC Sarcom SRL a fost în creştere cu 10% faţă de anul precedent. Sarcom are o singură fabrică, în localitatea Mihăeşti din judeţul Vâlcea. SC Sarcom SRL s-a înfiinţat în septembrie 1993, ca o societate cu capital integral privat românesc.

În primii ani de activitate societatea a produs doar diluanţi şi grunduri. Din anul 1994 şi până în prezent societatea şi-a diversificat permanent gama producţiei, dezvoltarea şi introducerea de noi produse şi modernizarea tehnologiilor din resurse financiare proprii. Din 1998 a început fabricarea produselor Sticky, ca marcă înregistrată la Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci (OSIM) de către SC Sarcom SRL. Marca respectivă cuprinde acum vopsele, lacuri, lavabile, grunduri diluanţi, adezivi etc. În 2009, compania a alocat 400.000 de lei pentru investiţii, iar fondurile bugetate pentru 2010 au totalizat un milion de lei. În 2009, SC Sarcom SRL a lansat trei produse noi, dar care nu au necesitat cheltuieli mari în utilaje, ci mai mult în cercetarea şi lansarea produselor pe piaţă.

De asemenea, s-au desfăşurat campanii de promovare pentru mărcile Sticky şi Coral. Compania deţine, conform propriilor estimări, o cotă de piaţă de 10% pe segmentul vopselelor lavabile de interior, de 12% pe cel de vopsele lavabile de exterior şi 5% din piaţa emailurilor pe bază de solvenţi. Principalii competitori ai firmei pe piaţa locală a vopselelor sunt Fabryo, Policolor, Deutek, Kober şi Atlas Corporation. În urmă cu 14 ani, proprietarii producătorului de vopsea SC Sarcom SRL, fraţii Aurel şi Marinică Potop, recunoşteau că primiseră oferte pentru cedarea afacerii.

Leave comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *.

Rezolva operatia antiSPAM si trimite comentariul! *