Impact Real

Un ziar aproape de oameni
Ministerul Finanţelor pune la dispoziţie sistemul de facturare electronică ce permite încărcarea, stocarea şi descărcarea facturilor

Un pas important pentru transformarea digitală a relaţiei dintre antreprenor şi stat, şi un salt uriaş pentru transparentizarea achiziţiilor publice din România, RO e-Factura este sistemul care permite 100% monitorizarea, analizarea şi compararea costurilor pentru achiziţiile publice, în timp real.

Ministerul Finanţelor anunţă operaţionalizarea deplină a sistemului RO e-Factura începând de joi, 11 noiembrie, pentru relaţia între companii şi autorităţile publice, iar în scurt timp va fi disponibil şi pentru operaţiunile comerciale exclusiv private.

Pe pagina web a Ministerului Finanţelor a fost dezvoltată o secţiune specială dedicată Ro e-Factura. Autorităţile publice şi contribuabilii au la dispoziţie atât cadrul legal, cât şi informaţii tehnice privind utilizarea sistemului. Platforma de informare cuprinde documentaţie separată atât privind sistemul naţional privind factura electronică Ro e-Factura pentru instituţii publice, cât şi prezentarea serviciilor web pentru sistemul naţional de plăţi privind factura electronică disponibilă pentru toate persoanele juridice.

Secţiunea cuprinde şi un tuturial video cu toţi paşi care trebuie urmaţi. Întrebări suplimentare pot fi transmise prin intermediul formularului de contact de pe portalul ANAF, categoria Asistenţă tehnică servicii informatice. Menţionăm că, după o perioadă de acomodare cu lucru în platforma Ro e-Factura, aceasta va deveni obligatorie pentru toate achiziţiile publice realizate în România.

De asemenea, Ro e-Facturare va deveni instrumentul exclusiv pentru facturare începând, cel mai probabil, din 2023. RO e-Factura are nenumărate beneficii atât pentru administraţia publică, cât şi pentru mediul privat: oferă o imagine de ansamblu, în timp real, asupra execuţiei bugetare şi în următoarea etapă, a tranzacţiilor în relaţia B2B; contribuie semnificativ la reducerea fraudei TVA la nivel naţional, cât şi în cadrul Uniunii Europene.

Va reduce pierderile asociate cu evaziunea fiscală; va fi un sistem interconectat cu celelalte sisteme deţinute de statele membre ale UE; va asigura posibilitatea participării în procesul de achiziţii publice a oricărei entităţi din oricare stat membru al Uniunii Europene; sistemul va oferi date în timp real, lucru care va conduce la eficientizarea procesului de colectare şi, implicit, asigurarea necesităţii de investiţii ale statului român; eficienţă, predictibilitate şi transparenţă în cheltuirea banilor de către instituţiile publice; va contribui la dezvoltarea mecanismului de verificare documentară (desk – audit – control ANAF – Antifraudă de la distanţă) pentru acţiunile de conformare şi prevenire; datele colectate prin acest sistem vor fi suport pentru analize predictive mai detaliate ale evoluţiei economice, identificarea asimetriilor din economie şi implementarea unor politici fiscale pertinente care să asigure un cadru natural de dezvoltare al mediului de afaceri; elimină vulnerabilităţile vechiului sistem de facturare pe suport hârtie.

Leave comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *.

Rezolva operatia antiSPAM si trimite comentariul! *