Stații de autobuz prototip și asfalt nou la doi ani a devenit stilului „brevetat” de cheltuire a banilor al administrației din Râmnicu Vâlcea

Se poate spune despre Râmnicu Vâlcea că este un oraș mic, că nu are tineri, că nu sunt locuri de muncă, că este surclasat de o localitate din nordul județului la orice înseamnă evenimente de cultură, dar nu poți spune că administrația orașului nu investește bani și timp în infrastructura rutieră și în peisagistică.
Primăria orașului Râmnicu Vâlcea a început să facă Public Relations (PR)
Sunt multe pagini oficiale de Facebook care aparțin unor instituții ale statului și se ocupă foarte bine de Public Relations. Pe lângă postările inteligente și uneori hazlii, instituțiile care par să facă o treabă bună în PR mai răspund și la comentariile utilizatorilor, mai fac haz de necaz și desfășoară tot felul de activități realizate exclusiv online. Prin acest fel de comunicare reușești să îndeplinești mai multe obiective: transmiți mesajul dorit, ai o conexiunea stabilă cu urmăritorii paginii și reușești să dobândești relevanță, ca pagină a unei instituții, pentru tinerii care nici nu vor să audă de ministere, primării sau alte formațiuni de acest fel.
Ei bine, s-a apucat și Primăria Râmnicu Vâlcea de PR. Deocamdată nu este vorba despre postări amuzante, auto-ironie sau chestiuni de acest fel, însă s-a apucat să răspundă la comentarii. Acesta era un obicei rar întâlnit al paginii.
Este vorba despre o postare în care arată ultimul trăsnet al stațiilor de autobuz din oraș, dar este vorba doar despre un prototip.
”A fost stabilit prototipul staţiei de autobuz ce va înlocui vechile structuri
Din această săptămână, vechea staţie de autobuz de pe strada General Magheru, în vecinătatea sediului ANAF, a fost înlocuită cu prototipul după care vor fi modernizate toate cele 89 de structuri de acest fel din Râmnic.
Noul model – implementat la Râmnicu Vâlcea în baza proiectului cu finanţare europeană “Modernizarea staţiilor de îmbarcare/debarcare, echiparea mijloacelor de transport în comun şi dezvoltarea unui centru utilat cu un sistem de management al traficului general în municipiul Râmnicu Vâlcea” – vine în patru variante de dimensiuni (cu lungimi de 4, 6, 8 şi 12 metri), va fi dotat cu ecran de informare (ce va prezenta inclusiv timpul de aşteptare până la următorul autobuz), are un iluminat nocturn modern şi este dotat cu câte două camere de supraveghere video pentru creşterea siguranţei călătorilor.
Tot în conformitate cu cerinţele proiectului, 24 de staţii dintre cele cu flux mai intens de călători vor fi dotate şi cu automate de eliberare a biletelor, cu posibilitate de plată în numerar sau cu card bancar.” a transmis echipa administrației publice din Râmnicu Vâlcea pe Facebook.


Evident, și râmnicenii au avut de comentat. Au și ei dreptate într-un fel, cam bizară investiția pentru această stație de autobuz:

A cam început cu stângul activitatea de PR primăria din Râmnicu Vâlcea. Mai sus, în unul dintre comentarii, un locuitor spune că ar fi trebuit să fie construite în scop util stațiile, nu cu scopul de a le face ultramoderne de ochii lumii. Răspunsul primăriei este un pic răutăcios: ”Ne dorim o discuție argumentată…”. Să bați obrazul locuitorilor care plătesc taxe și practic care au plătit pentru instalarea și menținerea în funcțiune a acelei stații nu prea se cuvinte, mai ales dacă pornești o activitate de PR al cărei scop este să îmbunătățești relația cu aceștia.
Trafic, din pricina schimbării asfaltului
Deja devine o tradiție schimbarea asfaltului de pe strada principală, aproape în fiecare an. De data aceasta, operațiunea de decopertare din o secțiune a străzii a provocat nemulțumiri în rândul locuitorilor, în mare parte datorându-se traficului care a fost generat. Totuși, primăria orașului nu a transmis până acum vreun comunicat sau o declarație care să tempereze atitudinea oamenilor nemulțumiți din oraș.

Mulți dintre aceștia sunt nemulțumiți de trafic, însă sunt și oameni care spun că administrația ar trebui să se focuseze asupra unor străzi care chiar au nevoie de reasfaltare. Strada principală din oraș, Calea lui Traian avea deja un strat de asfalt în condiții foarte bune. Viceprimarul liberal din opoziție spune că și el este nemulțumit de situație și că nu înțelege de ce a fost nevoie de o astfel de schimbare.
În condițiile în care sunt destule străzi din oraș care au nevoie de reparații urgente, primarul municipiului a considerat prioritară asfaltarea arterei principale, Calea lui Traian, deși starea asfaltului era bună spre foarte bună, jucându-se astfel cu nervii și răbdarea cetățenilor!
D-le Gutău, apropierea de frumoasa vârsta de 70 de ani ar trebui să vă aducă înțelepciune și echilibru, din ce știu eu! Se pare că pentru dumneavoastră acest lucru nu este valabil!
Virgil Pîrvulescu
Pur și simplu aceasta este modalitatea prin care administrația publică din Râmnicu Vâlcea iese în evidență: păstrarea și conservarea stilului propriu de amenajare fără oprire, cheltuirea banilor publici doar în lucrări repetitive, de unde se pot „trage” mulți bani și, dacă se poate, toate să se petreacă din împrumuturi.