Compania Annabella preia lanțul de 12 magazine Best Market din județul Dâmbovița

Compania Annabella, unul dintre cei mai importanți jucători din retailul alimentar din România, preia lanțul de 12 magazine Best Market din județul Dâmbovița. Best Market este unul dintre cei mai cunoscuți retaileri din sudul țării și unul dintre cei mai puternici jucători independenţi din comerţul alimentar local. Rețeaua Annabella va prelua magazinele retailerului dâmbovițean, ce au suprafețe cuprinse între 250 și 950 mp, urmând ca în timp să realizeze integrarea completă a acestora în brandul și modelul de business Annabella.
„Această preluare reprezintă un moment semnificativ în dezvoltarea rețelei noastre, care reconfirmă punctul de maturitate în care se află Annabella. Ne-am îndreptat atenția către Best Market, care este unul dintre cele mai cele mai cunoscute și respectate branduri din comerțul alimentar local, tocmai pentru că împărtășim o viziune comună asupra valorilor în business – Best Market este, la fel ca și Annabella, o companie antreprenorială sută la sută, cu dezvoltare organică ce nu s-a abătut de la principiile unei dezvoltări sănătoase. Ne revine o responsabilitate uriașă ca prin această achiziție să ducem mai departe aceste valori sănătoase și să dezvoltăm și mai mult, pornind de la fundament puternic care există deja”, declară Dorina Mutu, director general Annabella.
„Annabella va depune toate eforturile pentru a le asigura o tranziție cât mai ușoară către noua organizare, și va urmări crearea unui cadru propice pentru dezvoltarea individuală și profesională a tuturor angajaților, precum și integrarea cu succes a acestora în noua echipă extinsă”, completează executivul.
Cu prezență pe piață de peste 30 de ani, rețeaua Annabella numără 100 de magazine în trei județe, Vâlcea, Argeș și Olt, cu suprafețe cuprinse între 200 mp până la 2.000 mp, dezvoltate pe trei concepte de retail diferite – Annabella A-Z, Annabella Zilnic si Annabella Standard – pentru a răspunde cât mai bine nevoilor fiecărei comunități în parte.
În magazinele Best Market lucrează peste 150 de angajați
În cele 12 magazine Best Market lucrează peste 150 de angajați care vor face parte din echipa Annabella, odată cu preluarea activității.
Preluarea activității magazinelor Best Market de către Annabella va avea loc începând cu luna iulie și se va realiza progresiv. Un brand 100% românesc, Best Market este o afacere antreprenorială binecunoscută și respectată în regiune, care s-a dezvoltat organic de-a lungul timpului, ajungând în prezent la o rețea de 12 magazine distribuite în tot județul Dâmbovița.
Potrivit ultimelor date disponibile la Ministerul Finanțelor, Livorno Stores, compania care administrează lanțul de magazine, a încheiat 2021 cu o cifră de afaceri de 81,69 milioane lei și o pierdere de 2,04 milioane lei. Rețeaua de retail Annabella, afacere 100% antreprenorială și unul dintre cei mai importanți jucători locali din retailul alimentar din România, a încheiat anul 2022 cu o cifră de afaceri de 480,4 milioane de lei și un profit net de 20,3 milioane lei, în creștere cu 30% raportat la 2021.
Lanțul reprezintă unul dintre principalii angajatori din județul Vâlcea, asigurând peste 1.200 de locuri de muncă. Expansiunea afacerii Annabella continuă cu dezvoltarea de parcuri comerciale de tip retail park, deschiderea de noi unități de retail, dar și cu modernizarea și eficientizarea celor existente.
SC Annabella SRL a luat fiinţă la data de 14 decembrie 1994, iar în prezent, grupul de firme Annabella a ajuns să deţină patru societăţi – SC Annabella SRL (cu sectorul de comerţ cu amănuntul în magazine tip market şi supermarket), Fabrica de Conserve Râureni, SC Fralvil SA (producţia de conserve de legume şi fructe), şi SC Sere SRL Râmnicu Vâlcea (producţia de legume proaspete).
Astfel, SC Annabella SRL deţine pachetul de 96% din acţiunile SC Fralvil SA şi 100% din părţile sociale al SC Sere SRL. Întregul holding are un personal de peste 1.700 de angajaţi, ce au urmat cursuri specializate în domeniul de activitate al companiei. În anul 2008, SC Oltchim SA a vândut, în urma organizării unei licitaţii deschise cu strigare, activul „Fabrica de Conserve Râureni”.
Cumpărătorul fabricii a fost SC Annabella SRL, care a reuşit să achiziţioneze activul la preţul de pornire de 20,52 milioane de lei, compus din preţul de pornire al activului şi 12,5% din valoarea stocurilor de produse finite.
Plata preţului activului, respectiv 16,5 milioane de lei, s-a realizat în cinci zile lucrătoare de la data semnării contractului, privind transferul dreptului de proprietate asupra activului. În anul 2016, Banca EximBank a emis pentru compania Annabella – Fabrica de Conserve Râureni, unul dintre cei mai importanţi producători români de conserve din fructe şi legume, o poliţă de asigurare în numele şi contul statului român care protejează societatea împotriva riscului de neplată pentru un export.
Annabella a inaugurat propriul park de retail, dezvoltat de la zero
În primăvara acestui an, Annabella, unul dintre cei mai importanți jucători locali din retailul alimentar din România, s-a extins la nivel regional și a deschis nu doar magazinul cu numărul 100 al rețelei, ci a inaugurat și propriul park de retail, dezvoltat de la zero.
Annabella Retail Park, dezvoltat sub un concept de tip family center, a fost inaugurat la finalul lunii mai, în localitatea Horezu din județul Vâlcea, și a atras peste 10.000 de vizitatori în primele zile de la deschidere. Investiția are la baza dorința companiei de a răspunde nevoii pieței locale de diversitate și de acces rapid la comerțul la standarde moderne, iar Annabella Retail Park Horezu reunește, pe o suprafață comercială de aproximativ 4.000 de metri pătrați, unele dintre cele mai cunoscute branduri naționale și internaționale de modă, frumusețe și lifestyle, dar și supermarket, pet shop, farmacie veterinară și o cafenea. Printre brandurile pe care clienții le pot regăsi în noul parc de retail se numără: Sinsay, Kik, Pepco, MobileVet (clinică și farmacie veterinară), Annabella și brandul de cafenele Arbusto.
Astfel, Annabella Retail Park Horezu se impune încă de la inaugurare drept un centru comercial complex, care aduce comunității locale plăcerea și confortul shoppingului modern, având, de asemenea, și o contribuție semnificativă la dezvoltarea comunității.
Complexul include magazinul-ancoră Annabella, unitatea cu numărul 100 a rețelei, ce oferă clienților un spațiu de vânzare generos, de peste 1.200 metri pătrați, și un design modern, care permite o experiență plăcuta a cumpărăturilor.
În noul magazin Annabella, clienții au acces la peste 12.000 de produse care acoperă toate categoriile deservite în mod curent în unitățile rețelei.
Magazinul oferă, de asemenea, un corner Râureni, zona gastro cu mâncare gătita, insulă de fructe și legume, aprovizionată de la cei mai mari furnizori locali, cu produse proaspete și cu trasabilitate.
„Suntem bucuroși că putem oferi comunității din Horezu posibilitatea de a-și face cumpărăturile aproape de casă, într-un spațiu modern, dezvoltat pe o suprafață generoasă, și la standardele retailului modern. Prin inaugurarea Annabella Retail Park Horezu am marcat două momente cheie în dezvoltarea businessului nostru – extinderea Annabella către segmentul parcurilor de retail, dar și lansarea magazinului cu numărul 100 al rețelei. Din punctul nostru de vedere, aceasta este un indicator excelent al potențialului comerțului romanesc și un punct cheie ce setează noi standarde, atât pentru noi cât și pentru întreaga piață”, a declarat Dorina Mutu, director general Annabella.
Annabella Retail Park Horezu este primul dintr-o serie de proiecte ce vizează dezvoltarea unor parcuri de retail de tip family centers și în alte localități, oferind cât mai multor comunități din regiune, mai mici sau mai mari, șansa de a face cumpărături la standarde moderne chiar în localitățile lor.
O pierdere pentru locuitorii din Dambovita care mu mai au acum nici un supermarket online carr sa le livreze la domiciliu fructe, carne si alte produse proaspete. Bestmarket online era un mare ajutor pentru clienti.