La Voineasa se pun bazele unui traseu excepțional de sanie de vară, unic în Estul Europei, pentru a diversifica oferta turistică

Voineasa: Sanie de vară,  un proiect unic în Estul Europei

Administrația din Voineasa pregătește documentația necesară demersurilor pentru realizarea unui traseu de sanie de vară pe un tronson al pârtiei de schi din Obârșia Lotrului, cu scopul de a diversifica oferta turistică.

Primarul Gabriel Năstăsescu a declarat că este vorba despre un teren adiacent pârtiei, care prezintă o diferență de nivel și unde ar putea fi amplasată o instalație de coborâre cu o lungime de aproximativ 2,4 kilometri, echipată cu multiple viraje adaptate la configurația terenului. Concret, va fi creată o linie de urcare și una de rulaj, pe care săniile vor coborî în serpentine. Implementarea acestui proiect va aduce beneficii atât turiștilor, cât și comunității locale, oferind o nouă opțiune pentru petrecerea timpului liber în natură.

„Pentru amenajarea saniei de vară, în prezent, se realizează studiul de fezabilitate. În acest sens, am avut o întâlnire cu reprezentanții firmei din Austria, care va amenaja acest traseu de sanie. Traseul va avea o lungime de 2,4 kilometri și va fi cel mai lung din Estul Europei. Proiectul, cu toate avizele și documentațiile necesare, se va întinde pe o perioadă de trei ani”, ne-a declarat primarul localității Voineasa, Gabriel Năstăsescu.

Voineasa: Sanie de vară
Voineasa: Sanie de vară în curs de implementare
Voineasa: Sanie de vară
Voineasa: Sanie de vară în curs de implementare
Voineasa: Sanie de vară
Voineasa: Sanie de vară, traseul pe care va fi implementat proiectul

Extinderea domeniului schiabil din Obârșia Lotrului: Planuri pentru noi pârtii

La Voineasa se fac demersuri pentru extinderea domeniului schiabil din Obârșia Lotrului. În acest sens, se efectuează studii și pregătiri pentru adăugarea unei noi pârtii de schi, care va avea o lungime de peste 4 kilometri, un traseu ce pornește de la cota de 2000 de metri din Vârful Bora. Această pârtie va fi de două ori mai lungă decât cea existentă în prezent și va oferi suficient spațiu pentru ca schiorii să se bucure în voie.

Primarul din Voineasa afirmă că acest proiect de extindere a domeniului schiabil va contribui la atragerea unui număr mai mare de vizitatori pasionați de schi. Noua pârtie va fi una ușoară, perfectă pentru începători și pentru cei care doresc să se bucure de peisaje în timp ce schiază. Deși proiectul este încă la început și așteaptă aprobările necesare, inclusiv transferul terenului necesar, există fonduri pregătite să susțină această investiție. Astfel, odată ce totul este pregătit și aprobat, construcția noii pârtii va începe, deschizând noi oportunități pentru iubitorii de schi:

„La domeniul schiabil din Obârșia Lotrului se pun bazele pentru stabilirea unui traseu destinat noilor pârtii pe care intenționăm să le amenajăm, proces pentru care realizăm deja studiul de fezabilitate. Prin urmare, vom avea o pârtie de schi de 4,06 kilometri, adică dublul lungimii actualei pârtii, un traseu ce pornește de la cota de 2000 de metri din Vârful Bora. Avem în plan acest proiect de extindere a pârtiilor pentru a atrage cât mai mulți turiști. Deschiderea domeniului schiabil și inaugurarea unei noi pârtii vor constitui o atracție majoră pentru iubitorii acestui sport; va fi vorba despre o pârtie ”albastră”, adică cu o lățime de 20 de metri, semnificativ mai mare decât pârtia ”Drumul Roșu” din Poiana Brașov. Totuși, acest proiect se află în faza de documentație. Romsilva trebuie să ne cedeze suprafața de teren și, în funcție de aceasta, vom stabili detaliile legate de pârtie. Este esențial să avem conceptele pregătite și studiul de fezabilitate, astfel încât să putem demara lucrările imediat ce disputele legale sunt rezolvate. Există finanțări disponibile pentru această nișă”, a declarat primarul localității Voineasa.

Sanie de vară la Voineasa

Transalpina – Voineasa este domeniul schiabil numărul 1 din România

Domeniului schiabil Transalpina este considerat domeniul schiabil numărul 1 din România ca destinație de vacanță pe timp de iarnă, dar și unul dintre cele mai moderne domenii schiabile din România. Pârtia de schi de la Voineasa este renumită și prin faptul că aici, în stațiunea montană, se poate schia inclusiv în luna mai. Peisajele parcă rupte din basm ar putea situa Voineasa printre cele mai căutate stațiuni din țară și ar rivaliza cu stațiunile de renume din Austria sau Elveția. La peste 1300 de metri altitudine, panorama munților Lotru și Parâng, zugrăviți în alb, este fascinantă, iar lacul Vidra se transformă într-o uriașă oglindă fermecată.”

Sanie de vară la Voineasa

Deficiența infrastructurii de cazare îngreunează atragerea turiștilor în zona Obârșia Lotrului și Vidra

Problema apare când vine vorba de infrastructura de cazare, care lipsește complet, iar din această cauză zona se află într-o situație dificilă în ceea ce privește atragerea turiștilor. Primarul ne informează că dacă ar exista trei mii de locuri de cazare în Obârșia Lotrului și Vidra, ar putea fi atrași peste 1000 de turiști pe zi:

Sindicatele, principalii distrugători ai stațiunilor Voineasa Și Vidra

Lângă pârtie, nu se va dezvolta niciodată infrastructura de cazare, deoarece acea zonă face parte din fondul forestier. Suprafețele, care fuseseră preluate de unii proprietari, au fost recâștigate de statul român; prin urmare, nu se va construi nimic în imediata apropiere a pârtiei, ne spune primarul. Singura opțiune rămâne dezvoltarea stațiunii Vidra; din nefericire, la nivel național, nu se iau măsuri în acest sens. Vidra, fiind proprietate deținută de marile confederații sindicale, la fel ca și Voineasa, a fost neglijată timp de trei decenii, din cauza lipsei de interes sau a nepăsării liderilor celor patru mari confederații sindicale din țară: CNSLR-Frăția, Cartel Alfa, BNS și CSDR. Situația continuă, iar sindicatele nu par să ia măsuri pentru restaurarea acestor locații vitale, lăsând stațiunea Vidra într-un stadiu avansat de degradare.

Sindicatele, astfel, contribuie la declinul unei stațiuni care ar putea ajunge în topul internațional. Primarul ia periodic legătura cu liderii celor patru mari confederații sindicale, însă, din păcate, nimeni și nimic nu-i poate obliga pe liderii sindicatelor să acționeze pentru salvarea stațiunii:

„Am în plan să intentăm acțiune în instanță pentru neutilizarea terenului, acesta fiind în administrarea Primăriei Voineasa. Însă, soluția propusă pentru a revitaliza zona este abrogarea decretului 416, prin care Ceaușescu le-a acordat în proprietate confederațiilor sindicale din țară: CNSLR Frăția, Cartel Alfa, BNS și CSDR, și care stă la baza menținerii stațiunilor Vidra și Voineasa. Este o măsură pe care guvernanții trebuie să o întreprindă”, a precizat primarul localității Voineasa, Gabriel Năstăsescu.

 

Confruntare între Primăria Voineasa și CNSLR-Frăția pe tema reparațiilor și îngrijirii clădirilor din stațiunea Vidra”

Primăria Voineasa a transmis o adresă către Confederația Națională a Sindicatelor Libere din România – Frăția, solicitând ca în termen de 45 de zile să se efectueze lucrări de reparații și să se asigure siguranța clădirilor situate în stațiunea Vidra, precum și menținerea acestora într-o stare corespunzătoare de îngrijire. În caz contrar, Primăria Voineasa va aplica penalități de 500% la plata taxelor și impozitelor.

Răspunsul Confederației Naționale a Sindicatelor Libere din România – Frăția a subliniat că dispozițiile legale invocate de primărie nu sunt aplicabile în acest caz pentru mai multe motive: clădirile nu au cauzat prejudicii și nu afectează negativ imaginea localității, fiind amplasate într-o zonă izolată; sunt deținute de buni credincioși; deși clădirile nu au fost niciodată utilizate sau finalizate, se asigură paza acestora, iar un program de curățenie, igienizare, toaletare și amenajare peisagistică a terenurilor este deja în desfășurare pentru a evita orice risc pentru sănătatea publică. Confederația a subliniat că clădirile nu sunt neîngrijite sau abandonate și că se caută soluții de investiții pentru finalizarea și exploatarea lor în colaborare cu primăria.

Pentru a clarifica situația, primarul Gabriel Năstăsescu  a trimis fotografii care ilustrează degradarea progresivă a stațiunii Vidra, evidențiind că, de peste 30 de ani, aceasta se află într-o stare avansată de ruină. De asemenea, a atras atenția asupra situației similare a stațiunii Voineasa, care, după ce a fost închisă vara trecută, se îndreaptă rapid spre același destin.  Primarul subliniază că problemele semnalate reprezintă realitatea, cunoscută de fapt de toți factorii decidenți, de la politicieni la miniștri, la marii lideri ai Confederației Naționale a Sindicatelor. Cu toate acestea, nimeni nu face nimic:

„Sunt proceduri pe care trebuie să le fac. Răspunsul dumnealor este un neadevăr; eu le demonstrez că nu au făcut nimic. Au zis că vor face, aveau termen 45 de zile. Nu au făcut, sunt buni de plată. Am mai făcut astfel de adrese și au plătit penalitățile de 500% la plata taxelor și impozitelor. Am mai spus-o, mă lupt cu morile de vânt. Toată lumea știe, și nimeni nu face nimic pentru că nu se vrea; altele sunt interesele”, a punctat primarul Gabriel Năstăsescu.

Voineasa pe calea transformării: Viziunea primarului Gabriel Năstăsescu pentru o stațiune climatică de top

În cei 8 ani de mandat, Gabriel Năstăsescu a implementat și dus în diverse stadii obiective de investiții cu valori destul de considerabile, în marea lor majoritate fiind fonduri europene și guvernamentale. Unele proiecte sunt finalizate, altele în curs de implementare. Principalul obiectiv al primarului Gabriel Năstăsescu pentru noul mandat este acela de a dezvolta potențialul turistic al zonei, de o frumusețe rară. Prioritate au proiectele pentru modernizarea infrastructurii, apoi cele pentru punerea în valoare și recăpătarea renumelui de odinioară al localității. Fiindcă Voineasa oferă un microclimat nepoluat, cu efecte favorabile pentru asigurarea menținerii sănătății, a odihnei și reconfortării, administrația locală a depus documentație privind obținerea atestatului pentru transformarea localității în stațiune climatică. Odată dobândit acest statut, Voineasa ar putea beneficia de fonduri nerambursabile pentru investiții:

„Planul nostru este să transformăm Voineasa în stațiune climatică. Voineasa este declarată stațiune de interes național dar, în funcție de calitatea aerului, poate să fie atestată și ca stațiune climatică. Ar fi un lucru extraordinar, fiindcă există oportunitatea în vederea absorbției fondurilor europene nerambursabile. Sunt granturi destinate pentru aceste stațiuni, până la 200 de mii de euro nerambursabili, fără cotă de participare. Faptul că aici aerul are 100% puritate s-a dovedit”, a punctat primarul Gabriel Năstăsescu

Proiecte

Primăria comunei Voineasa, prin Programul Naţional de Investiţii „Anghel Saligny”, implementează două proiecte majore. Primul vizează extinderea rețelei de canalizare pe o distanță de 3 kilometri, iar cel de-al doilea se concentrează pe reabilitarea drumurilor de interes local, pe o lungime de 4,7 kilometri, și pe consolidarea podului din zona pieței. Lucrările sunt în curs de desfășurare.

Primarul a evidențiat că Voineasa dispune de o sursă adecvată de apă, iar în acest an se planifică extinderea rețelei de canalizare, finanțată din bugetul local. În plus, primăria a pregătit documentația necesară pentru înființarea unui sistem integrat de apă și canalizare în zona Obârșia Lotrului, urmând să acceseze o linie de finanțare prin Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) pentru acest proiect.

De asemenea, administrația locală a depus un proiect la AFM pentru modernizarea iluminatului stradal în Voineasa.

Pe lângă aceste inițiative, în localitate se desfășoară lucrări de amenajare a trotuarelor, finanțate tot din bugetul local. Acestea fac parte dintr-un proiect multianual, din care mai sunt de realizat două tronsoane, fiecare de 500 de metri.

Și nu în ultimul rând, Căminul Cultural va fi modernizat cu fonduri de la Compania Națională de Investiții.

 

Sanie de vară la Voineasa
SONY DSC
Sanie de vară la Voineasa
SONY DSC
SONY DSC
Sanie de vară la Voineasa
SONY DSC
SONY DSC

Leave comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *.

Rezolva operatia antiSPAM si trimite comentariul! *