Adina Crăciunescu face parte din promoţia Forbes 30 sub 30 din 2019

Cu opt ani în urmă, Forbes România începea unul dintre cele mai apreciate şi mediatizate proiecte ale sale, proiect în care sunt recunoscute anual meritele tinerilor sub 30 de ani, cu performanţe deosebite. Anul acesta, printre milioanele de tineri realizaţi s-a numărat şi Adina Crăciunescu, fiica antreprenorului Dumitru Crăciunescu, cel care a înfiinţat lanţul de magazine şi supermarketuri Diana. Acum, Adina, alături de mama şi sora sa conduc grupul de companii Diana, una dintre cele mai longevive afaceri antreprenoriale din Vâlcea, cu activităţi în retail şi în fabricarea produselor din carne.

Adina Crăciunescu are 29 de ani, şi este responsabilă de activităţile de marketing din cadrul grupului Diana. Ea a studiat la Colegiul Naţional Mircea cel Bătrân, în Râmnicu Vâlcea, şi la Hannover High School din Pennsylvania, SUA. Ulterior a urmat Facultatea de Marketing din cadrul Academiei de Studii Economice (ASE) din Bucureşti, EDC Paris Business School şi Masteratul de Relaţii Publice şi Marketing, tot la ASE. Afacerea a luat naştere în 1991, când antreprenorul Dumitru Crăciunescu, fost profesor de matematică, a înfiinţat compania Diana, cu activităţi în comerţul cu produse alimentare şi nealimentare. Şase ani mai târziu, familia Crăciunescu a investit în prima unitate proprie de producţie pentru carne şi preparate din carne, cu acelaşi nume, Diana devenind în scurt timp unul dintre cei mai activi producători din industria cărnii din judeţul Vâlcea. În prezent, Adina este responsabilă de dezvoltarea brandurilor Diana şi Diana Supermarket, de consolidarea poziţiilor pe care o au companiile în piaţa din România şi nu numai, şi de menţinerea ritmului de expansiune a reţelei proprii de magazine.

Afacerile grupului de companii au crescut constant în ultimii ani, pe fondul investiţiilor realizate în ultima perioadă: au fost modernizate liniile de producţie din fabrica de produse, iar reţeaua de magazine Diana a fost modernizată şi extinsă. În anul 2018, grupul Diana a avut o cifră de afaceri cumulată de 115 milioane de euro, 1.100 de angajaţi, în timp ce investiţiile au fost de 3 milioane de euro. Printre cele mai importante realizări ale sale, de când este implicată în afacerea familiei, Adina enumeră procesul de rebranding al magazinelor Diana, urmat de remodelarea totală sau parţială a unor locaţii, dar şi continuarea extinderii. Anul 2019 va fi anul dezvoltării în ceea ce priveşte grupul de firme din judeţul Vâlcea.

Elena BUDI

Leave comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *.

Rezolva operatia antiSPAM si trimite comentariul! *