Autostrada care deschide județul Vâlcea | Va fi gata în 2028 și va avea 122 de kilometri

Județul Vâlcea, situat în inima României, este pe cale să beneficieze de o schimbare majoră în infrastructura rutieră. Finalizarea autostrăzii Sibiu-Pitești va aduce oportunități semnificative de dezvoltare economică și socială în zonă. Acest proiect strategic este așteptat cu mare interes de către locuitorii din județ și de către oficialii care vizează progresul regional.

Odată cu finalizarea autostrăzii Sibiu-Pitești, județul Vâlcea va fi puternic conectat la rețeaua de autostrăzi a României. Aceasta va deschide noi perspective pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere locale, facilitând o circulație mai rapidă și eficientă. Infrastructura modernizată va aduce beneficii semnificative pentru economie, turism și atragerea investițiilor în județ.

Autostrada va putea îmbunătăți accesibilitatea și conectivitatea județului Vâlcea cu alte regiuni importante din țară. Acest lucru va crea un climat favorabil pentru dezvoltarea afacerilor și creșterea schimburilor comerciale. Întreprinzătorii ar putea beneficia de un transport mai rapid și mai eficient al bunurilor și serviciilor, ceea ce va spori competitivitatea și va stimula economia locală.

Județul Vâlcea este recunoscut pentru peisajele sale pitorești, atracțiile culturale și tradițiile bogate. Finalizarea autostrăzii ar putea oferi turiștilor acces facil către aceste destinații și va promova dezvoltarea turismului în regiune.

În ce stadiu se află construirea autostrăzii Sibiu-Pitești?

Autostrada A1 Sibiu-Pitești ar trebui să fie finalizată în anul 2028 și este prima care va trece Carpații. Ionuț Ciurea, cofondator și director executiv al Asociației Pro Infrastructură, a declarat în cadrul unui interviu realizat de publicația Gândul că autostrada se va putea compara cu șosele de mare viteză ce traversează Alpii, dar și că loturile 2 și 3 însă sunt lucrări scumpe și foarte complexe. 

De la Pitești la Curtea de Argeș, într-un final se lucrează bine. Au revenit, primul an, un an și jumătate au lucrat execrabil, au fost foarte multe probleme, în continuare sunt probleme, dar și-au mai revenit și sunt cât de cât în grafic, termenul este foarte relaxat, septembrie 2025. S-ar putea face ceva mai repede, dar anul viitor nu o să fie gata, asta cu siguranță.

Director al Asociației Pro Infrastructură, Ionuț Ciurea

Autostrada Sibiu – Piteşti va avea o lungime de 122 de km și va lega România de rețeaua europeană de autostrăzi, ca parte a Coridorului 4 Pan – European, legând sudul țării de Transilvania și implicit de frontiera vestică.

Tronsonul peste Carpați (lotul 4) va costa 13,56 miliarde de lei (fără TVA), fonduri europene nerambursabile și reprezintă cel mai ambițios și mai important proiect de infrastructură rutieră din ultimii 30 de ani al României.

Lotul 1 Sibiu – Boița are două noduri rutiere – la Șelimbăr și Boița -, trei viaducte, dintre care cel de la Tălmăcel are peste 600 de metri lungime, patru poduri, 21 pasaje inferioare și un pasaj superior, precum și o zonă de deservire. Contractul semnat cu compania austriacă PORR a fost de 612 milioane lei, cu 12 luni proiectare și 36 luni execuție.

Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Brașov are un nou centru modern de intervenție. A avut loc recepția Centrului de Întreținere și Coordonare Boița care va deservi Autostrada A1, tronsonul Sibiu – Boița. Noul punct de intervenție cuprinde numeroase spații pentru utilaje și materiale, inclusiv un depozit de mare capacitate pentru sarea care va fi folosită la deszăpezire. În cadrul bazei de intervenție există și un centru de monitorizare a traficului dotat cu peste 30 de camere și tot aici va funcționa inclusiv un birou al Poliției Rutiere.

Au anunțat reprezentanții DRDP Brașov

Leave comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *.

Rezolva operatia antiSPAM si trimite comentariul! *