Golești: DN73C, legătură a Vâlcii cu autostrada, modernizare fără soluții pentru traficul greu

Drumul DN73C, care traversează localitatea Golești, urmează să fie modernizat, dar fără să ofere soluții pentru transportul greu. Primarul liberal al comunei, Adrian Mitrache, a explicat în detaliu situația acestui proiect esențial, care lasă însă multe întrebări fără răspuns.
„Drumul DN73C se va moderniza. Proiectantul a venit la primărie, a făcut parcelarea zonei și urmează să se facă exproprieri. Totuși, drumul nu poate fi transformat niciodată într-un drum pe patru benzi sau de mare viteză. La intrarea în localitate este semnul rutier de 47,5 tone, și această restricție va rămâne și după ce acest drum se va moderniza, ceea ce înseamnă că doar mașinile de turism vor putea circula pe el,” spune primarul Mitrache.
Această modernizare limitată pune județul Vâlcea într-o poziție dificilă: „Din păcate, tirurile și mașinile care transportă marfă vor merge tot pe Valea Oltului. Dar nu pentru mult timp, pentru că firmele din zonă, care oricum nu sunt multe, își vor muta activitățile mai aproape de autostradă. De exemplu, pentru Căfrângeni, Tigveni și Șuici, se discută deja despre crearea bazelor pentru amenajarea unor companii care să își deschidă afacerile, având avantajul proximității față de autostradă,” adaugă primarul.
Un județ fără o legătură rutieră de mare vitează pentru transportul de marfă
Situația actuală are un impact negativ asupra dezvoltării economice a Vâlcii. „Râmnicu Vâlcea este un oraș ocolit, pentru că nu are nicio legătură de mare vitează cu autostrada. Se știe, Drumul Expres Găneasa (DX12) Râmnicu Vâlcea-Tigveni, care ar fi trebuit să rezolve această problemă, a fost blocat, exclus. Studiul de Prefezabilitate, atribuit în martie 2023, trebuia să fie gata în opt luni. Din păcate, nu a fost avizat de CNAIR și nici plătit,” explică edilul.
Lipsa unei infrastructuri adecvate va duce la izolare: „Poate că acest drum expres se va face după ce autostrada este gata, dar atunci va fi prea târziu. Zonele din jurul autostrăzii se vor dezvolta, iar județul nostru va rămâne în urmă. Vom fi mai săraci, iar satele și orașele noastre vor deveni pustii, pentru că oamenii se vor muta acolo unde găsesc locuri de muncă,” spune cu amărăciune Adrian Mitrache.
Ce urmează pentru Vâlcea?
Primarul din Golești atrage atenția asupra unei probleme critice : „Fără o legătură directă de mare vitează cu autostrada, Vâlcea riscă să devină o zonă moartă”
Drumurile de legătură cu autostrada ar fi trebuit să fie o prioritate pe agenda CNAIR, nu pe cea a administrațiilor locale, mai ales că drumul DN73C, care reprezintă o legătură esențială pentru Vâlcea, este modernizat fără a oferi soluții pentru traficul de mare tonaj.