Stația de Epurare Rm. Vâlcea a devenit coșul de gunoi al orașului?
  • De la începutul anului, peste 150 tone de deșeuri au ajuns la stația de epurare 

Deși, în condiții normale, gestionarea apei pluviale provenite atât de pe terenuri private cât și de pe domeniul public se face fără probleme prin infrastructura existentă, în timpul precipitațiilor cu caracter de aversă, canalizarea nu reușește să preia în totalitate întreaga cantitate de apă, fapt ce duce la inundarea subsolurilor sau a străzilor. Din păcate, o altă cauză a inundării o reprezintă tonele de deșeuri care, în loc să ajungă la tomberon, sunt aruncate în canalizare sau colectoare.

Nu mai puțin de 150 t deșeuri au ajuns în grătarele stației de epurare Rm. Vâlcea de la începutul anului. Deși am făcut numeroase apeluri către populație să folosească sistemul de canalizare strict în scopul pentru care a fost conceput, aruncând în vasul de toaletă doar hârtia igienică, în continuare, pe conducte circulă șervețele umede, bețișoare de urechi, scutece de unică folosință, tampoane, pungi, mănuși, măști, intestine de animale, materiale textile și multe altele. Aceste obiecte, împreună cu uleiul și diverse substanțe chimice aruncate în canalizare, produc mari pagube rețelelor, racordurilor, stațiilor de pompare și stațiilor de epurare, dar și mirosuri neplăcute, iar în cazul refulărilor pot deveni un pericol pentru sănătate, toate acestea fiind în dezavantajul nostru, al tuturor. 

Societatea Apavil S.A. realizează permanent activități de verificare și întreținere a sistemului de canalizare a municipiului, acesta fiind constituit din guri de scurgere, cămine de canalizare, canale colectoare, stații de pompare și de repompare, precum și stația de epurare, unde au loc procese complexe de curățare. Stația de Epurare a Apelor Uzate din Rm. Vâlcea este amplasata la circa 4 km în aval de oraș, pe malul drept al râului Olt, având un debit de epurare de 1020 l/s și deservește întreg orașul. În stația de epurare ajunge toată cantitatea de apă provenită din canalizare, iar în urma precipitațiilor abundente, apa care depășește capacitatea stației, este stocată în bazinele de retenție, fiind ulterior supusă proceselor de epurare. 

Facem, din nou, un apel către toți utilizatorii serviciilor noastre să contribuie la prevenirea înfundării rețelelor de canalizare și implicit, poluării mediului înconjurător, printr-un comportament adecvat, respectând câteva reguli elementare:

  • Nu aruncați în vasul de toaletă sau în chiuvetă resturi de mâncare, uleiuri și alte obiecte destinate containerelor de salubritate!
  • Nu aruncaţi în căminele de racord şi de vizitare pietre, moloz şi alte deşeuri!
  • Nu acoperiţi cu pământ capacele căminelor de vizitare, îngreunând astfel munca personalului de întreţinere.

Pentru sesizarea oricărui aspect legat de disfuncționalități ale sistemului de alimentare cu apă și canal, vă rugăm să sunați la numărul de telefon al dispeceratului societății Apavil SA:  0250820010, serviciu disponibil 24 de ore din 24, 7 zile pe săptămână.

COMPARTIMENTUL COMUNICARE, MASS-MEDIA AL SOCIETĂȚII APAVIL S.A.

Leave comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *.

Rezolva operatia antiSPAM si trimite comentariul! *